Luckys andra behandling!

Idag har Samantha varit ute för Luckys andra behandling. Nu kan hon inte göra mer för henne, nu är det upp till oss att komma igång ordentligt och börja jobba med hennes bakdel och höfter. Så blir det kanske ett återbesök om en månad ungefär  om jag känner att det behövs.

.

Annars idag har jag inte gjort något särskilt. Varit duktig och gått fram och tillbaka till stallet från bussen och städat  ur det gamla hösilaget ur foderrummet. Vi fick hem nytt igår och det var supergrönt nu när vi öppnade balarna. Det är torrare så det ska gå att fodra med även nu när det är lite varmare ute. Eftersom det inte är så många hästar som äter av det, det var ju skillnad innan, då räckte ju en bal ca 3 dagar.

.

Ludde fick lite pyssel, satte på honom en fly-weil och sprayade honom med insektsavisande spray, det behövdes. Hagkompisen Mars fick också en dusch. Dom har helt översta med flugor därnere. Är väl åskvärmen som gör dom ännu ettrigare kan jag tänka.

.

Så idag blir en lugn dag, försöker peppa mej själv inför imorgon. Kl. 11.00 ska jag infina mej på naprapatkliniken i Huskvarna och få lite behandling. Ser både fram emot det och inte. Är väl lite rädd för att det ska göra ont p g a min fibromaylgi. Men det kommer säkert bli kanon efteråt. Nu när hästarna är genomkollade är jag väl nästan tvungen att ge mej själv en check också. Så resten av dagen idag blir lugn. Ska försöka sova en liten stund tänka jag.

Sov ju så taskigt inatt, var vaken fram till kl. 04.30-05.00 nångång. Kan inte sova när det är åska pågång. Sedan lyckades jag somna till och vaknade av att det kom en smäll som gjorde att hela huset skakade. Förmodligen slog det ner uppe på Grännaberget.

.

Kram Sofia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0