Lördag... stel, åskoväder och lite annat...

Nyligen hemkommen igen. Varit i stallet sedan halv tolv idag. Ingen ridning, men mockning, vatten och foder blev det till Lucky. Sedan satt jag hos Ludde i en halvtimma nere vid betet. Så härligt att se hur bra han trivs. Jag har ju för vana att alltid prata med mina hästar när jag rör mej runt dom och Ludde är så härlig för han svarar alltid. Och likadant om jag sitter i hagen hos honom en lång stund och sedan går iväg en bit och han inte hinner upptäcka det kommer det snart en mjuk gnäggning som undrar vart jag har tagit vägen. Ropar man då på honom kommer han genast och buffar på en och vill ha gos. Dumle var med mej ut till betet som vanligt, han har kommit på en ny grej, han försöker leka med Ludde på hundars vis. Springer och ställer sej framför honom och stampar i marken med framtassarna och sedan drar han iväg en bit. Och han ger sej inte heller, sen blir han jätteglad när Ludde tröttnar på honom och ska jaga iväg honom för då tror Dumle att han leker med honom... Knashund...=P

.

Tog lite nya foton på Ludde och Dumle idag, får lägga ut dom sedan när jag sitter vid rätt dator. Kom ett par rejäla regnskurar när vi var ute i stallet, så det kändes som en bra dag att låta hästarna vila. Lagom när vi bestämde att vi skulle åka hem bärjade det mullra som sjutton bara en liten bit bort. Men här i Gränna sken solen när vi kom hem. Och det hoppas jag att den fortsätter att göra så all tvätt torkar fort, Hade med mej en hel ikea kasse med grejer från stallet som ska rengöras också. Så dom behöver ju platsen på torkställen sen...=o)

Annars idag blir det till att ta det lugnt, kanske valla dammsugarn en stund och ävem moppen...

Men i huvudsak vila, fast det känns mycket bättre i kroppen nu, behövde väl bara komma igång igen, värma och mjuka upp musklerna.

.

Imorgon är det som alla vet mors dag och mamma och mormor (även lillebror kanske) kommer upp till Gränna så vi ska gå ner till hamnen och käka lite. Får väl bestämma mej idag för vad jag ska äta så Tobbe kan fixa laktosfritt till mej. Lite krångligt för det är ju mjölk i nästan allt, eller mjölk i någon form ialla fall. Men jag kan rekomendera Valios laktosfria yoghurt med vaniljsmak, supergod!

.

Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0