Lite orolig för lill-skruttan...

Hemma igen efter stallet. Tobbe hade en bokning till 20.30 så jag fick åka buss hem. Lite jobbigt att gå med halvtrasig kropp, men det gick det med..=)
.
Har varit ute på långpromenad med Ludde, gick till Ormestorp och sedan en bit på grusvägen och vände... Tog ca 45 min alltihopa. Trodde ju att han skulle vara lite trött och lugn efter träningen igår, men icke. Superpigg och jätteglad över sin promenad. Kanonfin i benen trots en del galopp igår. Helt kall och ren...=o)
.
Lucky var det tyvärr inte lika bra med.. jättefin i alla ben förutom ett...=( Har nog haft rätt i att det har varit fodergallor det andra, för dom har försvunnit helt nu när jag plockat bort lite protein ur foderstaten. Dock var hon lite varm från kotan och neråt i höger framben idag. Inte skållhet, men man kände en skillnad, en minimal galla fanns också ovanför kotan, helt mjuk men den fanns där ändå. Kände igenom hoven med visitertång, men ingenting... Kylde benet på henne ialla fall, bättre att ta det säkra före det osäkra. Får se hur hon ser ut imorgon... Samantha ska ju komma och ta en kik på henne... Kan ju vara en liten vrickning som är borta lika fort som den kom. Vill vänta och se hur det ser ut imorgon...=o)
.
Dumle ligger här jämte och är helt slut... hehe, som han har fart runt därute den lille stackaren...
.
Imorgon ska jag åka ut lite tidigare till stallet hade jag tänkt, dels kommer Samantha klockan 13.00 och sen vill jag ha tid på mej att kolla Lucky ordentligt innan. Och det är alltid skönt att hinna mocka och så innan ridning...=)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0