Irriterad...

Är lite lagom irriterad... Varför kan vi ta en annan gång, när det rett upp sej... Men det är ju lite lagom störande...
Det hela handlar kort och gott om försäkringskassan och den ersättning jag ska få för dom veckorna jag var sjukskriven...
.
Ska äta lite nu innan jag ger mej av till stallet... Blir en lugn dag i stallet, är inte i bästa skick kroppsmässigt om man säger så. Igår hade jag träning för Karin, Ludde var på sitt allra suraste humör och det blev bara pannkaka av galoppen, i traven däremot var kan kanonfin! Han gillar bettet jag kört nu sista gångerna på honom. Känns skönt att kunna växla lite ibland också...=o)
Men nu ska vi till ridhuset imorgon förmiddag, se vad han säger om det... Han kanske behöver lite miljöombyte en sväng... Känna att det händer nåt annorlunda, han är ju lite svår på det sätter att han kör ju gärna fast lite om han blir uttråkad. Känner att jag har kommit till den där punkten igen då vi precis ligger på gränsen till att bli riktigt bra och då gör Ludde som vanligt, lägger i handbromsen i nåt moment (oftast galoppen, för där vet han att det ger mest effekt när han bråkar). Han är ju oftast jäklig när man sätter igång, sen går han som en klocka tills vi kommer till den punkt vi är nu, där dom sista bitarna håller på att falla på plats... Knashäst, men jag vet att det bara är att vänta ut honom och lirka... Han är som ett sto många gånger när han låser sej fast...
.
Nehe, maten väntar!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0