Idag är det stelt...

Klockan är redan halv tolv, men jag känner mej inte alls utsövd, trots att jag legat så länge. Kroppen är inte alls med på noterna idag, det knäpper och knakar i varenda led, och handleder, knän, fotleder och nacke värker. Höften känns lite bättre idag... alltid nåt!
.
Igår åkte jag ut till stallet vid 14.00, när jag satt och vänta på bussen ringde Sara och undrade om jag ville följa med på en tur ute. Det tackar man ju inte nej till, en lugn skrittrunda, tog vägen över sommarstugan, men när vi kom ner till vägen där man kommer in i skogen var grinden stängd så dom har väl släppt djur där nu.. typiskt, så det var bara att vända och rida hem igen. Vi red lite i padocken när vi kom tillbaka, Ludde känns bara bättre och stadigare för varje gång, men han tyckte nog precis som jag att det var jobbigt att anstränga sej i den kvava luften.
.
Sen mockade jag och gjorde iordning. Efter det tog jag in lill-skruttan och gjorde henne iordning. Jobbade henne lös i padocken precis som i fredags, verkar verkligen som att hon trivs med denna motionsform just nu. Så det får väl bli mycket sådant nu tills Samantha kommer.
.
Idag blir det till att ta det lugnt, om inte mina leder bestämmer sej för att bli lite mer samarbetsvilliga vill säga. Hade tänkt att rida ut på Lucky, men det ska jag nog inte ge mej på när jag är så stel. Sitter jag la inte kvar om hon blir rädd eller busar.
.
Ludde ska få en promenad eller jobba lös, han har träning imorgon så han ska få ta det lugnt.
.
Nehe, funderar på att ställa mej i en varm dusch, kanske man mjuknar lite...=)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0