Hemma igen!

Har precis klivit in genom dörren hemma, har varit inne i Huskvarna hos naprapaten för andra gången. Det vi gick igenom förra gången hade blivit mycket bättre redan. Så nu tog vi lite andra grejer. Men det är skönt att det verkligen gör nytta, kände ju skillnad redan efter första gången och det känns ännu bättre idag.

Nästa besök blir om ca 3 veckor igen.

.

Funderar på vad jag ska fixa för nåt till lunch idag, är inte riktigt sugen på någonting mer än att jag är hungrig. Får väl se vad jag hittar på för nåt. Tobbe är nere i hamnen som vanligt på fredagar. Det är fint väder så det kommer säkert bli en hel del folk idag.

.

Själv ska jag ut till stallet strax efter fyra, ska möta upp Sandra som ska rida Mars åt Sara idag, vi ska ta en sväng i skogen. Det behöver han efter igår Ludde. Jag tycker att han skötte sej bra igår, (vi körde ju ner till ridhuset med honom igår) vi hade en del grejer vi inte riktigt var sams om, men överlag var jag väldigt nöjd när vi åkte hem till Ängskog igen. Traven kändes kanonfin bitvis, kom verkligen ner på honom och kunde jobba kvar honom utan att det varken blev segt eller springigt... Han gillade verkligen underlaget nere i ridhuset också, det märktes väl. Trodde att han skulle tycka att det var för mjuka, men absolut inte... Han var helnöjd. Så nu återstår det bara att övertala Tobbe att åka ner någon gång framöver med Lucky också, vill se hur hon går där nere också. Och hon behöver miljöträningen lika mycket som träningen. Bara lastningen och körningen är ju en träning i sej med henne.

.

Dumle har varit ensam hemma från det att Tobbe åkte vid 12 tills dess att jag kom hen strax innan ett, han hade skött sej jättebra. Inte rört något och var inte stressad när jag kom hem. Bara väldigt glad för att matte var hemma, men han blir ju glad bara jag går in på toaletten i tio minuter och kommer ut igen. Han ska med till stallet sen som vanligt.

.

Det blir skogen med båda hästarna idag. Lucky behöver det också. Hon var inte jättepigg på banan igår, kändes att det fanns lite träningsvärk i kroppen på henne sedan i onsdags. Så en lugn skrittrunda för henne kommer passa fint. Blir ungefär samma för Ludde, han hade ju träning i tisdags, jobbade löst över bommar i onsdags och ridhuset igår så en skrittrunda kommer han att uppskatta idag.

.

Nehe...maten var det ja!

.

Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0