Hästflytt och ny kompis!

Nu ska ni få höra vad jag hittade på med min tid igår.
.
Började med att Sara hämtade med hemma vid 10.30, sen åkte vi direkt till Tenhult och Herr Fagerlund. Det skulle batalas en sadel och som vanligt tjatas lite...=o)
.
Mamma mötte upp oss där och jag åkte sedan med henne ner till Skillingaryd (eller ja, en bit ut i skogen utanför skillingaryd). Där vi skulle hämta nya sällskapshästen Lina. Medans mamma och Sören åkte och hämtade hösilage stannade jag och pratade med Wivianne och fick verkligen uppfattningen att Lina var en mycket lugn och snäll liten häst... Kommer passa jättebra tillsammans med Nora...=)
.
Fick även syn på en sån snygging, King Cup som kom travandes mot oss i hagen när vi körde in mellan hagarna... Snacka om en häst som gillar att visa upp sej. Endast 149 cm över havet, men såg större ut pga hans massa och steg. Riktig snygging! När mamma kom tillbaka lastade vi Lina och åkte mot Hohult. Lastade Nora jämte nya kompisar (gick kanonbra, inte ens ett par öron bakåt eller nåt pip från nån av dom) och fortsatte mot slutdestinationen utanför Fredriksdal. Resan gick fint och vi lastade av och tog in dom i stallet... Där fick dom stå och vila en stund medans vi fikade. Sedan släpptes dom ihop i hagen utanför stallet.
.
När vi såg att allt var lugnt åkte vi in till Nässjö och handlade lite käk på Jamaica, jag tog min favorit, kycklingrulle... Finns ingen annan pizzeria som gör den bättre! Sen åkte vi tillbaka till stallet för att se till hästarna, det skulle komma en häst till som en kompis till mamma ska ha där, men den fick dom tydligen inte på transporten så den kommer imorgon (söndag) istället. Hästarna fick gå in lite tidigare, vädret var ju inte precis lockande att låta dom vara ute i och mamma och jag åkte vidare till Hohult igen för att hämta lite mer saker.
.
Sen var mamsen så snäll att hon skjutsade mej tillbaka till Ängaskog, slapp jag krångla med bussar, dom går ju inte sådär jätte ofta på lördagar. Hann lagom mocka och så tills det var dags att ta in dom. Det var klabbiga och blöta täcken som mötte oss när dom kom in allihopa...=P Gjorde färdigt maten till mina och gosade med dom en snabbis, sen var det dags att åka hem, eftersom vädret var så skit så kom Tobbe och hämtade mej då dom stängde tidigare. Lagom när vi kommit hem till Gränna och parkerat kommer jag på att jag har glömt att ge mina hästar vatten inne i boxarna... Jag försöker ringa till en av dom andra som jag vet är kvar i stallet, men min telefon är ju allt annat än samarbetsvillig så det slutar med ett sms... Så skönt när man får svaret att det blir fixat...=) Hade känts lagom skoj att sätta sej i bilen och åka ut igen...
.
Jag glömde ju naturligtvis att ta en massa bilder igår som jag sa att jag skulle. Men några blev det när dom kommit fram och blivit utsläppta i hagen. Publicerar dom senare!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0