Härliga uteritter igår...

Har lite ledig dag idag... Tobbe är hemma och då passade jag på att lägga in en vilodag för hästarna... Dock tänkte jag att vi skulle träna lite med Dumle när vi ändå åker ut till stallet.
.
Gårdagen började ju med ganska tråkigt väder, men det klarnade upp lagom när jag gick för att hämta Ludde i hagen. Så jag fick en underbar ridtur, började med att klättra honom i i skogen. Sen tog red jag ut i Bjöstorp och bort mot Smedjeberg. Hittade en runda i skogen, men den tog slut när det kom ett taggtrådsstängsel ivägen. Joggade på nästan hela grusvägen så Ludde fick komma igång lite. Tänk om man kunde få det steget och den naturliga bjudningen och ha honom så avslappnad i padocken också. Men det är väl jag som spänner mej och försöker för mycket när vi jobbar i padocken skulle jag kunna tänka mej.
Red förbi fårhagen också, massvis med en massa söta lammungar som skuttade runt...
.
Pysslade om honom och strechade när vi kom tillbaka, sen fick han gå bort till kompisen Mars på betet igen. Sen var det Luckys tur. Det blev en uteritt även för henne. Red samma runda till en början som jag tog med Ludde. Märks jätteskillnad i framför allt klättringsarbetet på henne, hon var ganska pigg så jag travade på genom skogen. När jag kom upp till fälten travade jag hela vägen bort och när jag kom längst bort vände jag och galopperade tillbaka. Hon kändes jättefin. Testade ju ett rakt eggbett när jag red i lördags, det kändes inte jättebra på banan. Men i skogen var det perfekt... Fick verkligen stenkoll på henne och hon verkade mer än nöjd. Inget skakande på huvudet när jag gjorde förhållningarna efter galoppen även att hon var väldigt pigg.
.
Även hon fick lite extra pyssel och streching som vanligt. Passade på att köra lite frisering på henne också, det behövdes verkligen...=P Litet troll...
.
Sen var det lagom att knata ner till bussen som gick 21.09, då var Tobbe precis hemkommen så vi åkte ner till Ica och köpte lite gott, sen hem och parkerade oss i soffan...=o)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0