Det bara rullar på...

Sitter i soffan och väntar på att pojken ska komma ur duschen så vi kan käka lite frukost...
.
Fick en glad överraskning när jag kom hem igår, Tobbe hade fått reda på att han behövde inte jobba idag, så jag får ha han hemma hela dagen idag också...=o)
.
Igår åkte jag till stallet sent, var där strax innan 15.00. Tog in Ludde på en gång och gjorde honom iordning. Min träning var ju tidigare lagd ca 30 min och prick kl. 15.30 kommer Karin gående ner mot stallet. Skrittar fram själv och sedan är det dags att börja träna. Fick en himla bra känsla och den höll i sej hela träningen, var endast framdelsvändingarna vi blev lite oense i jag och Ludde. han vill gärna bli banan och inte hålla sej rak när vi flyttar åt ena hållet och jag försvarar genast med att lägga ner vänster tygel och han blir genast mer banan...=P Ond cirkel det där, men vi fick till några bra till sist...=o)
.
Traven går bara framåt för varje gång och jag får verkligen tag på honom nu, får bogar på plats och får tag i bakbenen... I galoppen kom vi fram till att jag har suttit och snål-hållt i honom hela tiden och inte låtit honom galoppera på. När jag galopperar honom ute i skogen och på fält blir det att jag släpper på lite mer och låter honom rulla, men jag blir lätt hängande i tyglarna, särskilt i inner i galoppen på banan... men nu börjar vi få ordning på det och Ludde verkade trivas väldigt bra med nya "träningssättet"...=o) Efter träningen tog jag av sadeln och sen skrittade jag av honom för hand ute, han älskar när jag gör det och han slappnar av mycket bättre och så får jag själv en chans att "lea te mej" lite igen..=o) Som vanligt när vi kom tillbaka blev det streching och massage...
.
Lucky fick vila, dels har vi vart ute 2 dagar i rad och sen var mina ben som gele liknande spagetti...=P
Men var ute och pysslade om henne i hagen, dom hade vält badkaret igen knas stona, när vattnet är eller börjar ta slut tycker dom att det bör åtgärdas och sätter helt enkelt upp hovarna i badkaret och välter det.
.
När jag var klar kom Tobbe och hämtade mej, hungrig som en varg frågade jag vad han hade tänkt sej till middag, fatta vad lycklig jag blev när svaret blev. "Tänkte tacos, jag har redan handlat"... Så gott med en karl som kan tänka själv...<3
.
Innan maten fick Dumle sej ett välbehövligt bad och sen tog jag mej själv en dusch... han levde lite rövare igår kväll, varit inne och endast fått promenader på dan så han hade ganska mycket överskottsenergi. Men jag anser att han behöver dagar då han får vara inne mycket och vila eftersom han är med mej jämt i stallet annars och far runt som en liten galning...=o)
.
Idag blev det en välbehövlig borst av Dumle också, han har börjat fälla nu efter avmaskningen och jag tror jag borsta bort halva hunden.. Men han blev fin, ingen mer svinto-päls...=P
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0