Underbart väder, ny soffa och 4 kalla hovar...

Sicket underbart väder och här sitter man inne och knapprar. Vi har varit och hämtat nya soffan. En skinnsoffa i väldigt mörkt lila skinn (ser svart ut) och baxat in den i tv-rummet. Så nu ska bara den gamla ut på släpet så den kan skeppas iväg imorgon. Så himla gott att ha hörnsoffa igen, har haft 3-sits sålänge nu. Vi får ju knappt plats och eftersom vi tillåter Dumle att ligga i soffan har det ju varit ännu trängre.
.
Var ute tidigt i stallet, halv nio. Mockade och gjorde iordning till båda pållarna. Foder m.m. Pysslade om Ludde lite extra, han är så fruktansvärt uttråkad nu, han vill bara ut. Men han är lugn i boxen, det är skönt. Jag trodde ju att han skulle få gå ut imorgon ett par timmar. Men det blir på fredag, ringde och rådfrågade veterinären i förmiddags och fick instruktionerna tidigast på fredag så vi hinner se hur han reagerar utan Metacamen. Det var som jag misstänkte, han ska absolut inte gå ut med smärtstillande i kroppen...
Han kommer bli tokglad när han äntligen får komma ut igen. Hoppas han håller sej frisk nu så han snart kan gå tillsammans med Lucky så han slipper gå själv.
.
Idag var alla fyra hovarna kalla och ingen puls. Dock var HF hov lite varm och hade lite puls när jag kände innan jag gick ner till bussen... hmm.. mysko.. Hoppas på 4 kalla hovar hela dagen imorgon!
.
Imorgon ska vi ta en liten tur ner till Borås och hälsa på släkten. Vi ska fira största grabben. Vi har även inhandlat dom beställda polkagrisarna. Annars känner jag på mej att vi inte är välkommna..;)
.
Vi har även hunnit med att städa av här hemma och första maskinen tvätt ligger i. Sen ska vi ha mysskväll och inte göra ett skit...<3
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0