Fredag...

Slarvat med uppdaterandet av bloggen igen. Men det har varit lite mycket denna veckan.
.
I måndags kom hovis som utlovat och fixade Luddes fossingar. Han skodde bara om fram eftersom han fortfarande var fin bak och han kommer ju nästa tisdag redan igen. Så gott att man kan ringa lite akut så och att han kommer så snabbt. Lucky hade ju inplanerad vilodag och Ludde fick vila eftersom vädret dels var piss och han har känts lite trött nu det sista.
.
I tisdags jobbade jag båda lösa i padocken. Lucky var som en kanonkula efter vilodagen. Ville inte sluta springa. Ludde däremot var som tuggummi och ville helst stå hos matte och kela. Hmm..
.
Onsdags åkte jag ut med 13.48 bussen. Glömde ju helt bort att detta var skolbussen och att den naturligtvis var knökafull med skrikiga barn. Tack och lov att skolorna har slutat, då blir lugnet återställt.
Hade lektion klockan 16.00. Regnet hade varit frånvarande hela förmiddan. Men lagom när jag klev av bussen började det droppa.
Tog in mina pälsklingar + Mars. Tänkte att jag skulle vara lite smart och skritta fram och jobba lite innan Karin (tränaren) kommer eftersom jag skulle rida mina två efter varandra. Och då sparar man ju lite tid. Hoppar upp på Lucky 15.45. Pissregnar. Hade slängt på ett ridtäcke för att skydda Lucky. Strax innan 16.00 får jag ett sms. "Blir lite sen, typ 15 min". Gissa hur glad jag blev då...=P Jag drog ridtäcket om mina ben också. Bra med liten häst då räckte det till oss båda. Sen knöt jag det framför mej. Så vi klarade oss ganska bra. När halva träningen hade gått slutade det regna tack och lov... Lucky gick kalasbra!
.
In med skruttan och på med Luddes utrustning och ut med honom. Dock hann vi inte så långt. Konstaterade snabbt att allt var inte rätt. Som jag har misstänkt. Så vi tog in honom igen bara efter 15 min.
Så nu har vi tid bokad till nästa vecka för att åka till klinik med honom.
.
Sen kom det två nya ponnyer till stallet, släppte ihop dom med Ludde och Mars efter träningen.
.
Igår fick dom varsin promenad. Ludde en kort, vill inte anstränga honom. Och lucky en lite längre. Och precis som i onsdags började det regna när jag klev av bussen. Lucky var vansinnigt pigg och tyckte att promenaden var alldeles för kort...=P
.
Det hade kommit hem nytt underlag till ridbanan när jag kom igår. Gruskillarna hade gjort ett jäkligt bra jobb när dom spred ut det. Det var inte allt i en hög det inte. Så nu skulle det bara harvas ut och jämnas till så är det klart att rida på. Blir spännande att testa det på träningen på måndag...=o)
.
Nehe, frukost!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0