Slarvat igen...

Nu har jag varit lite dålig på att uppdatera här i bloggen igen...
Det har varit mest bilder nu det sista och lite mindre skrivna inlägg. Tyvärr kommer det blir lite mindre fotoinlägg en tid framöver då min älskade mobil har valt att förtidspensionera sig endast knappt ett år gammal. Har en annan som tillfällig, men den har tyvärr ingen kamera..=(
.
Senaste skrivna inlägget var skrivet förra söndagen innan jag gick ner till hamnen för att käka mors dags middag tillsammans med mamma och mormor. Dagen blev ialla fall lyckad och alla var nöjda och glada. Vädret var helt okej, hade gärna fått vara lite varmare, men det var ändå skönt med sol och ingen blåst.
.
Vädret nu under veckan har ju varit helt otroligt skönt. Varm och gott. I helgen har stallägarna varit bortresta så vi har haft lite "jour" med in och utsläpp och "till-kikande" av hästar. Jag har haft stona hela helgen (Fiona, Filippa, Alma och Blenda med bebis). Det är en mysig liten flock, runda och goa är dom nu allihopa uppe på betet. Dom går uppe vid en sommar stuga en liten bit från stallet. Har även kikat till Gangster (1-års hingsten) under helgen och Embla och Quinnie (3-åringen och shettisen) idag.
.
Idag har jag tillbringat några timmar på Visingsö, följde med och hjälpte Sara med en tipsrunda som LRF anordnade, det har varit hantverksmässa därute idag nämligen. Dumle fick följa med och det var mycket nytt för honom. Så mycket hundar hade han nog aldrig sett på samma ställe innan och det var lite överväldigande vissa stunder, han visste inte vem han skulle hålla koll på. Men den största delen av tiden låg han lugn och sov och verkade helnöjd med att bara få vara med matte. Det var också första gången han åkte färja. Han tog det hela med ro och charmade alla på båten genom att helt lugnt lägga sej och slappa på vägen över.
Visingsö var lika fint som jag kommer ihåg det. Jag var där när jag gick i femman. Det är alltså 13 år sedan. Det kommer definitivt bli fler turer över dit. Men då ska Tobbe släpas med också!
.
Väl tillbaka i Gränna hamn käkade vi på R2, sen hem en snabbis och bytte om och sen ut till stallet. Ludde vilade idag... Men vi red ut i skogen på Lucky och Mars. Allt gick bra och den lilla skruttan gick först nästan hela vägen. Det var endast när vi travade hon var bakom. Hon kikade lite snett på fåren, men gjorde inget...=o)
.
Ikväll jobbar Tobbe till 21.00... Sen kommer han äntligen hem efter några långa arbetsdagar... Imorgon jobbar han bara lunchen på Sofiehof så han kommer vara hemma på kvällen så jag funderar på att ta stallet på morgonen och tillbringa resten av dagen med honom sen...<3
.
Kram Sofia!
P.S Jag har hört rykten om att det skall läggas på nytt underlag på ridbanan, helt underbart! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0