Vitlökskyckling, biljettkrångel och äckliga kunder, londondimma...

Sitter och funderar på om jag ska gå och känna på kycklingfilerna som ligger i blöt...om dom har tinat... Ska göra vitlökskyckling. Passade på att handla lite innan jobbet idag, har ju nästan 30 min i Hva mellan bussarna på morgonen, kan man lika gärna passa på att göra nåt nyttigt under den tiden...=)
.
Jobbet har varit lugn som vanligt, men mer att göra idag än igår ialla fall. Men höll på att sluta lite dumt när Lisa skulle hämta ut våra biljetter till GBG Horse Show den 27 Feb. Dom var nämligen redan uthämtade. Hmm...mycket märkligt, jag ringde Ticnet direkt. Någon på ett annat ATG-ombud som klantat sej och lämnar ut fel biljetter, när dom upptäckte felet makulerade dom bara våran egentliga order och sket i att anmäla felet till Ticnet som dom ska. Men som tur va hittade hon 3 biljetter till oss, på rad 3 mitt på läktaren, så fick till och med bättre platser...=o) Så nu längtar jag dit, ska bli jättekul!
.
Blev så förbannad på en kund idag, eller rättare sagt kunder. Jag var bara ute i köket en snabbis och hämtade en sak, när jag kommer tillbaka ser jag hur en kund står och tag kaffe. Som han inte betalat för och det ingick inte i hans mat.  (gör det på dagens annars) Och inte nog med det, han tar till hela familjen, 3 stycken. Jag påpekar lite fint att han måste betala för dom. Blev mycket förvånad när jag får till svar att det finns minsann ingenstans det står att man ska betala för kaffet. (I surt tonläge) Jag svarar att det står heller inte att man bara får ta och det borde han kunnat räkna ut eftersom han fick sträcka sej bakom vår kassadisk för att komma åt kaffemuggarna och det sitter visst en lapp, men den var väl inte tillräckligt stor för idioten, den är ju bara ett A4 stor och sitter precis till vänster om automaten. Men han skulle minsann inte betala ändå... Jag gav mej inte ändå, till slut gick han med på att betala...men dom ville äta färdigt först, okej tyckte jag...tyvärr upptäckte jag att jag skulle ju ha stått kvar och vaktat dom, för jag hann inte mer än ut i köket för att hämta sallad så hade dom stuckit...
Sicka idioter! Och lämnade brickor och tallrikar och all deras övriga skit på hela bordet, och som om inte det var nog hittade jag två stora klumpar lössnus i det ena glaset, jättemysigt att få ut det... Att folk inte har mer vett i skallen...äckligt är vad det är...
.
Va så himla mysko ute i Tenhult innan lagom tills jag skulle sluta, dimman var så himla tjock att jag såg inte till andra sidan vägen från jobbet, och alla som vet hur det ser ut där vet att det är ingen lång bit. Jag hoppas att det är för att vädret håller på att bli lite mildare, och faktiskt så visar termonetern här hemma bara -5 knappt.
När jag väntade på bussen innan idag i Stamseryd var det -19...svinkallt...
.
Är så himla sugen på chips, har godis hemma (choklad), men är inte alls sugen på det... Är jätte salt sugen...hmm...får se om älsklingen har med överaskning när han kommer hem...=o)
.
Imorgon är det kort dag på jobbet, 11.30-15.00, sen blir det stallet, mocka och motionera lite pållar.
.
Nehe, ett avsnitt av Simpsons, sen laga lite mat...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0