Pizza, tillitsövningar och dressyrträningar!

Varit ledig idag, precis tryckt i mej en pizza från Thörns...=o)
.
När man ber om att få extra sås där så får man verkligen det..=P
.

.
Fixat schwarzwald tårta också, blir älsklingen glad när han kommer hem sen ikväll...
.

(Bilden är lånad)
.
Har tränat lite från backen med hästarna idag, lite tillits och trygghetsövningar..=)
Hade med mej en pressening ut och lät dom gå över den, drog den jämte dom när dom gick och sen skaka på den så den låter och till sist dra den över dom så att den täcker dom...
.
Både gick över jättesnällt, inga problem där inte...luktade och skrapade lite på den... Sen var det dags att dra den jämte dom, inga problem här inte, Lucky vände sej om och bet i den, drog med den med munnen...hehe, precis som att hon skulle bita i det dumma som förföljde henne..=P
.
Sen skakade jag på den, ingen reaktion alls nästan, ludde ryckte med huvudet första skaket, men sen luktade han på den, lucky stod och halvsov när jag skakade på den och det prasslade och levde... Däremot tyckte ena ung-ponnyn i hagen som ligger närmast padocken att den var jätteläskigt, började blåsa och trampa runt....men han är ju lite rädd av sej och bara 4 år gammal... Sen drog jag presseningarna över dom...båda stod stilla och tyckte att det var helt ok. På Lucky skakade jag till och med presseningen när den låg på henne, ingen reaktion på det heller.
.
Tog lite bilder när dom står under presseningarna, tyvärr är dom lite dåliga då jag tog med mobilen och det var i skymmning på några av dom...
.
Ludde:

.

.
Lucky:

.
Så jag är ganska stolt över mina små hästar, känns ju som att dom litar på att inget ont ska hända dom om jag är med...
.
Sen anmälde jag mej till dressyrträningar på tisdagar idag...Börjar vecka 10 så jag är heltaggad på det! Har tänkt rida Ludde varannan vecka och Lucky varannan.
.
Nu ska jag mysa ner mej i soffan och vänta på min älskling!
.
Kram Sofia!


Kommentarer
Postat av: jessica

Hej !!!Vad roligt att jag hittade din blogg :-)

Här kommer jag vara ofta Hihi ..har du kvar ditt gamla mobilnr???Har skickat medd.+bilder ..

Ha det så gott.. kramar

2010-01-24 @ 20:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0