Måndag...

Sitter här och slöar lite, är lycklig över att vi ska byta schema vecka 4... Bara jobba längre pass och bara 4 dagar i veckan...underbart. Och så får jag mina söndagar med hemma med älsklingen. Så bra betyg borde det ju bli..=o)
.
Ska åka till stallet om ca 1,5 h, ska väl käka nåt innan det. Igår kväll hade vi mys med räkor och grejer framför tvn. Älsklingen hade varit och inhandlat Bones säsong II, så det blev ingen Harry Potter igår heller blev 4 avsnitt av Bones istället.
.
Idag ska båda hårbollarna motioneras, dom fick lite vila igår, välbehövligt efter 4 dagars jobb i rad, tyckte dom nog om att bara gå och skrota i hagen skulle jag tro..=o) Försökte få med mamma att rida Lucky när hon nu ändå kommer upp i e.m. men hon hade inte kläder med sej för ridning..=(
.
Donna är världens slöaste vakt hund, hon reser sej inte ens ur soffan när hon vaktar, hon skäller till lite halvhjärtat och sen knorrar hon lite och fortsätter sova... slöhund...=P
.
Så är det dags att konka lite spån en dag i veckan, skönt att ta hem så det räcker en månad i taget, slipper man smååka. Men visst, kunde man ta hem för hela vintern vore det ju ännu bättre..=P Bara ösa in och inte tänka på hela vintern. Men nu längtar jag tills våren och sommaren, när dom kan gå ute lite längre på kvällarna och till slut sova ute. Man kan rida till långt in på natten. Eller en tidig morgon i morgondiset...=o)
.
Tänkte passa på att hylla två grejer i detta inlägg som jag har kommit fram till att jag nog knappt klarar mej utan just nu...
.
Nr 1:
Reflexjackan!

Helt underbart plagg, använder min väldigt flitigt, perfekt när man är ute i stallet, påväg från/till stallet (gående då) och när man rider, promenerad med häst. Man behöver aldrig mer tänka på reflexer tills sej själv när man ska ut. Perfekt, fattar inte hur jag klarat mej utan den i så många år...=o)
.
Nr 2
L`OREAL (Hydrafresh Cleansing Gel)

Perfekt till mej, enda jag hittat (förutom svindyra varianter) som fungerar på min krångliga hud. (Torr men oljig)
Använt den i en vecka nu och den är helt underbar!
Kan jag verkligen rekommendera om ni har samma problem som jag med huden.
.
Nehe, dags för lite käk!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0