Måndag morgon, trött...

Är fruktansvärt trött idag, men är ju ledig så det har jag rätt att vara, har jobbat fre-sön. Har faktiskt börjar bli lite mer att göra på jobbet nu, skönt, för det har varit heldött under nästan hela Januari annars... Det blir lätt att man går och slöar till då.
.
Har inte hunnit så mycket mer än jobbat i helgen, stallet har bara blivit ut en timma och mockat, pussat lite snabbt på hästarna och gett dom lite morötter. Så idag ska jag äntligen rida, fast dom såg inte jätteledsna ut, har ju ridit mycket det sista så dom kanske uppskattade en långhelg...=)
.
När jag var ute innan jobbet igår så var Ludde i full gång med att välta lite träd, eller försöka ialla fall, han stod och kliade halsen (fäller som sjutton) mot ett litet träd som knakade och vajade när han hängde mot det. Lät väl som att det skulle gå av när som helst, som om inte det var nog, vände han på sej och kliade rumpan emot det lite också....Såg så himla nöjd ut knasbollen.
.
Det verkar funka med halmen, låter Lucky bli Luddes maggjordar, hon är ju glad åt att knäppa upp dom annars när hon blir rastlös... Dom äter upp all halm dom får, men den är väldigt fin så...
.
Nu framöver händer det väl inte så jättemycket spännande, Mats kommer och skor på fredag, skönt att ta det på min lediga dag, spelar det ingen roll när han kommer. Prick åtta veckor sedan sist, tänk att tiden går så fort... Kändes som om det inte var alls längesen vi flyttade dom, och i mitt minne (vilket iofs är dåligt) känns det som om vi skodde precis innan flytten... men det får nog bli snöplattor fram denna gången också, litar inte på att snön försvinner så snabbt. Då kan jag hellre skära bort dom själv sen om jag anser att det behövs. Det skulle ju vara trist om jag struntar i dom och sen får dom klampar och kanske skadar sej eller inte blir ridbara...
.
Nehe, magen talar om att det är dags för frulle! Bäst att lyda...
.
Kram Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0