Lördag...

Sitter och funderar på om jag ska gå ner och laga lite käk om en stund, känner hur magen börjar göra sej påmind.
Jag glömmer ju bort att äta sålänge jag håller igång, men sen när man väl sätter sej ner, det är då man verkligen känner hur jäkla hungrig man faktiskt är.
.
Älsklingen skickade sms innan och sa att han inte mådde bra, gick och frös inne i köket, det brukar han ju verkligen inte göra, han e ju så varm av sej, bara han inte ska bli sjuk nu igen...stackaren. Jag mår fint nu, gott att det gick över på några dagar ialla fall. Ingen kul att vara liggande och knappt orka något.
.
Har varit ett par timmar i stallet, hunnit rida båda mina frön, Ludde samma runda som vi tog igår och Lucky blev det lite muskeljobb med i den djupa snön på fälten. Det tar en del när dom får lyfta så mycket. Båda mina änglar skötte sej även om jag tyckte att Ludde såg lite väl mycket spöken i snödrivorna. Men det kommer lugna ner sej när han väl är igång lite bättre sen. Mycket energi som ligger och samlas som kommer fram när jag rider nu i början...Då är det inte lätt att stanna på backen med alla fyra tassarna alltid...=P
.
Donna och vi fick oss en långpromenad innan jag åkte till stallet och tobbe till jobbet också, det uppskattades av den lilla damen, men jäklar så halt det är överallt, jag har allvarligt börjar fundera på om man skulle införskaffa sej såna där "tant-dubbar" som man sätter under skorna. Visst, det kanske ser dumt ut, men man står ialla fall stadigt på backen. Jag har ju satt mej på arslet mer än en gång denna vintern...
.
Igår åkte vi in till stan när jag var klar i stallet, käkade pizza i Hva och hyrde lite film. The proposal, Min stora feta grekiska semester och den senaste Johan Falk... Alla tre var jättebra! Sen kan jag också tipsa om den nya chipssorten Sourcream och Sweet Chili...vansinnigt goda! Till och med Tobbe som i vanliga fall föredrar lösgodis gillade dom skarpt...
.
Imorgon är det tillbaka till jobbet som gäller, men jag är ledig på måndag igen...och torsdag... ska se om jag kan byta min söndag också, vi pratade om att åka ner till Borås och naturligtvis en sväng förbi Gekås...=P
.
Nehe, det är nog dags för lite matlagning nu!
.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0