Lördag...

Sitter och slöar i soffan, kastade just ett öga på termometern...-1...jippie... Tycker det är jättegott nu när det inte är så kallt längre.
.
Andra dagen ledigt idag, skönt att få flera dagar efter varann, sen blir det till att jobba e.m/kväll imorgon, sen ledig måndag...=) Jag hoppas att förändringarna går igenom med nya schemat, skulle vara himla gott i så fall..=) Bara jobba 4 dagar och längre pass istället... Och vara hemma varje söndag med Tobbe...
.
Ska testa nyinköpta regntäcket på Luddis idag och även kika igenom mina schabrak, har några som jag inte tycker passar sadlarna jag har nu i modellen, funderar på att göra mej av med dom och införskaffa några nya istället..=) Alltid kul med förändring... Skönt att det räcker med vanliga vintertäckena nu när det inte är så kallt, dom har gått inbäddade i sina halvhalstäcken länge nu...men dom har verkar ganska nöjda med det iofs...
.
Ska putsa lite träns idag hade jag tänkt, kanske Luddis sadel också, får se vad jag orkar och hinner. Red Ludde i bara grimma (och med islandstyglarna, bästa investeringen!). Det är i princip ingen skillnad alls, enda är väl att man lär sej att inte låsa sej fast vid att man ska ta i munnen på dom minsta lilla. Men att ha nåt som verkar på nosryggen på den hästen är hundra gånger starkare än bett. Ska rida Lucky i bara grimma idag, vet att hon är fin att rida så också. Men dom är ju känsliga, det är ju en stor det i vad min ridning går ut på att få hästen så känslig som möjligt och lyssna på minsta möjliga hjälp....=)
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0