Lilla Filippa...

Glömde ju berätta om lilla Filippa, en av Thomas och Veronicas unghästar (2-åring). När jag kom till stallet idag stod dom och höll på att lasta. När jag kommer närmare sej jag att allt är inte som det ska. En lång pinne (antingen väldigt gnagd staketstolpe eller trädgren) som satt upp emellan ljuvret och bakbenet på henne. Stackars liten, hon måste ha haft så himla ont. Hon ville inte åka transport, det kan man ju förstå. Kom upp två tjejer från ridskolan, så till slut stod hon där på transporten. Men det var nervöst, när hon väl bestämde sig för att gå på hoppade hon på, så hon trillade ett par gånger, jag hjälpte henne så gott jag kunde framifrån, men inte mycket man kan göra innan dom hittar sin egen balans igen. Veterinären kom och hon fick lite smärtstillande och sen fick hon åka.
.
Håller alla tummar och tår att det går bra för den lilla tjejen. Men hon verkar ha en enorm livsvilja. Så vi får tro att allt blir till det bästa.
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0