Det är för kallt....!

-11 grader ute, men känns kallare. Vill att det ska vända nu, har väl egentligen inget emot snön (fast väljer ju sol och värme över det vilken dag som helst), men det behöver la inte vara så jäkla kallt. Räcker väl med en eller ett par minusgrader. Man tror ju näsan ska trilla av när man går utanför dörrn. Man får paketera in sej i flera lager kläder, fryser lite ändå ibland, man känner sej som en michelin-gubbe, orörlig och stel. kroppen skriker att det längtar efter varmare väder, ont i ryggen som sjutton. Stel för jämnan.
Men nog med gnäll nu!
.
Finns ju roliga saker också, som att komma hem och upptäcka att hunden varit duktig ännu en dag och inte rört någonting i huset. Lucky som jobbade så fint på fältet idag, tyckte det var stelkul, så otroligt snygg hon blev i det nya dressyrtränset. Var ju premiär för det idag. Fast det är ju klart, allt klär en skönhet...=o) Luddes surade och ville inte komma i hagen så Maxen fick sej en promenad istället. Så himla bra att det är en tjej till i stallet som nästan alltid rider två hästar så får man sällskap med båda. Perfekt!
.
Denna gången kände jag igen chauffören när jag skulle på bussen, så slapp få mej en ny skräckupplevelse. Denna han körde efter väglaget, lugn och försiktigt. Om han nu var en vikarie från Borås trafiken kan ni få tillbaka honom...;)
.
Ulli:
Ska föresten hälsa från Tobbe att han ser fram emot den där biltårtan...=o)
.
Imorgon är det lång dag på jobbet, alltså ingen ridning, endast mockning innan jobbet på morgonen, får hoppas jag hinner rida antingen efter jobbet eller innan på lördag. Beror väl lite på Donna det, hon får ju inte vara ensam för länge....
.
Nu funderar jag på om jag ska krypa ner i sängen och kika på tv och vänta på att min pojk kommer hem!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0