Söndagens inlägg...

(Skulle ha lagt ut detta inlägget igår, men blogg.se krånglade så det gick inte)

Har varit en lugn dag, frukost framför tvn. Sen ut till stallet och mockade i lugn takt. Trött så det fick bli i mitt lilla egna tempo. Tog sen in Ludde och tänkte först ta en liten tur i skogen, men kände att jag var inte tillräckligt pigg för att reda ut om det skulle hända nåt. Så det fick bli skritt och trav på ridbanan. Ludde tyckte det var kul (kan ju också bero på shettissällskapet) jobbade på bra, men kände att det klampade sej lite i bakhovarna och han halkade runt lite, ville inte riskera att han vrickade sej och sen orkade jag inte så länge så det blev bara en halvtimma med jobb. Ludde hade nog velat jobba lite till, men han var ändå ganska nöjd när vi kom in. Han har såna problem stackaren, han fäller nåt fruktansvärt och det kliar ju överallt på honom. Så jag tog ett tag med "pälsfällnings-handsken" (som jag kallar den), det gillade han, stod och somnade nästan. Sen låg halva Ludde på stallgolvet.

.

Åå, jag hoppas verkligen att dom bygger ridhus, skulle vara helt underbart! Kunna rida på ordentligt på vintern, även när det är halv snöstorm och blåst, mörkt och kallt ute.

.

Usch, läste om ridskolan där taket hade rasat på ridhuset, stackars hästen som blev fastklämd under all bråte och bröt båda bakbenen. Dom andra hade klarat sej fint, dock hade några av barnen skadat sej, bl a bruten arm m.m. Den här snön ställer till det mer än vad man kan tänka sej. Nu vill jag verkligen att det ska börja töa, och bli lite varmare.

.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0