Kl. 10.16 ReseCentrum

Tågtrafiken mellan Nässjö-Falköping är fortfarande inställd, så nu svämmas bussarna över och blir sena istället. Tror aldrig att jag har sett så mycket folk på 30án från Tenhult som jag gjorde igår.
.
Tobbe är ledig idag, gott för honom att kunna ligga kvar och slippa frysa. För det är riktigt kallt ute och värre ska det ju tydligen bli. Men sen pratas det äntligen om lite mildare temperaturerm det har dom iofs påstått att det ska bli länge, men jag hoppas att det stämmer denna gången.
.
Jag har ialla fall bestämt att hästarna får vila till tis-ons då det skulle bli mildare igen, jag ger mej inte ut i all denna snö i över femton minusgrader. Undrar hur klabbigt och härligt det kommer bli överallt när all den här snön smälter sen, får hoppas på en varm vår med mycket solsken.
.
Inne i Centrum är det knappt plogat någonstans, bussar, bilar och andra fordon kämpar för att ta sej fram i 15-20 cm snömodd. Folk går mitt i gatorna eftersom det inte är plogat på gågator, på vissa ställen där normalt bussar kan mötas är det så smalt plogat att två vanliga bilar inte kan mötas. Överallt jobbar plogbilar i olika storlekar med att röja bort snön. Vissa bilar som är parkerade utmed större gator är så inplogade att dom knappt syns.
Dom butiker som inte har öppet idag har ju inte heller skottat vid ingångar och skyltfönster, det i kombination med att det inte är speciellt mycket folk ute och alla översnöade fordon får Centrum att se nästan öde ut...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0