Hästjakt...

Sitter och kikar runt på nätet, läser lite bloggar m.m. Mår inget vidare alls, blir att ringa till Gränna VC och tjata lite imorgon igen. Alt. kanske jag får åka in ikväll, men det slipper jag helst...hatar sjukhus!
.
Har haft en lugn förmiddag hemma med Tobbe, sen släppte han av mej i stallet när han åkte till jobbet, gjorde klart allt i lugn och ro, tog in Luddis och gav honom en rejäl borst, han fäller ännu värre nu, så enligt Ludde är det definitivt vår påväg....=)
.
Lagom när jag börjar bli klar med min kille kommer en av stallägarna Thomas inspringande i stallet igen, säger att det är hästar lösa nere i Stamseryd... en stor och en liten... kollar genast i min hage (Lucky + Max = stor + liten, men dom stod så lugnt i sin hage (hade jag iofs nästan räknat ut). Däremot var stoflocken bestående av Alma, Anima, Embla och lilla Quinnie borta. Dom hade tagit sej ut längst bort i hagen, så jag och en kille till från stallet tillsammans med stallägaren slänger oss i bilen och åker ner mot Stamseryd, en äldre herre meddelar att dom är påväg mot Brötjemark....jipppie...lagom långt att gå... Åker en bit till och där ser vi dom komma galopperande, dom hade hunnit vända, tyvärr hann vi inte få stopp på dom innan dom dundrade förbi på vägen. Däremot ser vi lilla Quinnie komma galopperande såfort hon kunde med sina korta ben framför en hel kö med bilar...dom idioterna var inte mer än några få meter bakom den lilla stackaren, hade hon saktat ner eller snubblat hade dom kört rätt på henne. Jag får tag i henne och knäpper fast grimskaftet... Dom andra två vänder och sätter efter dom andra tre hästarna. Jag börjar den långa promenaden hemåt med min lilla shettiskompanjon.... När jag äntligen kommer tillbaka till stallet med en trött liten vän så har dom fått fatt i det äldsta stoet och håller på att fånga in dom två yngre. Anima fångas snart in även hon. Men Embla är inte lika lättfångad minsann. Får pulsa i snö som går långt över knäna på oss en bra stund innan hon äntligen bestämmer sej för att självmant springa in i stallet... Lilla hästmonstret... Och min lilla Ludde som stått i stallet under hela tiden, han fattade väl ingen stackarn, buffade och gnodde på mej och fipplade och försökte tala om att han minsann aldrig skulle bråka med mej så. Han blev väl orolig när jag lät som en halv väderkvarn i andningen när jag kom in... och benen bara skakade på mej...
Gosade mej honom en stund och sen fick han gå ut en sväng till innan det var dags att släppa in.... Passade på att prova hans nya varmfodrade regntäcke innan jag åkte hem, vilken suverän passfom, och kaninsnyggt med vinrött och grått på honom!
.
Ne, nu ska jag försöka vila lite till...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0