Eld, skogsturer och otäck spark...

Dagen började med att jag försökte elda upp köket genom att tända eld på brödrosten. Luktade fortfarande rök när jag kom hem från stallet på kvällen.
Men hade en mysig morgon med min älskling.
.
Lagom när vi kom ut duschen så har jag fått ett sms från Sara i stallet, veterinären kommer runt klockan ett och vaccinerar. Gott om tid kvar så vi hann mysa lite framför tvn innan det var dags att åka.
.
Tobbe släppte mej i stallet halv ett, tog in Maxen (enda som skulle sprutas av mina). Han skötte sej kanonfint! Han kollade även synen på honom, och visst är den dålig, men syn finns där. Han gjorde lite tester med honom och det gick bra. Fick beröm för hur fin han var i hull och päls trots ålder...Alltid kul att höra...=o)
.
Sedan tog jag in Lucky och började göra iordning henne, hade tänkt trimma lite granna på ridbanan, men upptäckte direkt när jag gick in där att det var inte att tänka på då det var jätteknöligt där inne nu efter senare snöfallet. Så jag satsade på en tur i skogen istället.  Vi mötte en liten tant på spark när vi kommit en bit, som tur va stannade hon, men hon tyckte att det var förfärligt att jag vågade sitta på en sån olydig häst som kunde bli rädd för saker...hmm..uppenbarligen inte en hästmänniska...=P
.
Visste att en annan i stallet hade ridit iväg ut, Lucky visste tydligen det också, för hon gick och gnäggade efter den andra hästen hela vägen. Men när vi kom upp på toppen av kalhygget stod dom och väntade på oss...=o) Lucky skötte sej jättefint, hon som kan vara lite skyggig, men hon var lugn och fin när hon fick sällskap av Fakir...
.
Sen var det Luddes tur, som tur va så hade en av tjejerna kommit till stallet och skulle ut på en skrittur med sin ponny. Så jag fick sällskap i mörkret...=o) Han var lite pigg, men skötte sej fint som vanligt...
.
Så nu sitter jag däckad framför tvn och väntar på att min älskling ska komma hem...
.
Kram Sofia!
Dagen började med att jag försökte elda upp köket genom att tända eld på brödrosten. Luktade fortfarande rök när jag kom hem från stallet på kvällen.
Men hade en mysig morgon med min älskling.
.
Lagom när vi kom ut duschen så har jag fått ett sms från Sara i stallet, veterinären kommer runt klockan ett och vaccinerar. Gott om tid kvar så vi hann mysa lite framför tvn innan det var dags att åka.
.
Tobbe släppte mej i stallet halv ett, tog in Maxen (enda som skulle sprutas av mina). Han skötte sej kanonfint! Han kollade även synen på honom, och visst är den dålig, men syn finns där. Han gjorde lite tester med honom och det gick bra. Fick beröm för hur fin han var i hull och päls trots ålder...Alltid kul att höra...=o)
.
Sedan tog jag in Lucky och började göra iordning henne, hade tänkt trimma lite granna på ridbanan, men upptäckte direkt när jag gick in där att det var inte att tänka på då det var jätteknöligt där inne nu efter senare snöfallet. Så jag satsade på en tur i skogen istället.  Vi mötte en liten tant på spark när vi kommit en bit, som tur va stannade hon, men hon tyckte att det var förfärligt att jag vågade sitta på en sån olydig häst som kunde bli rädd för saker...hmm..uppenbarligen inte en hästmänniska...=P
.
Visste att en annan i stallet hade ridit iväg ut, Lucky visste tydligen det också, för hon gick och gnäggade efter den andra hästen hela vägen. Men när vi kom upp på toppen av kalhygget stod dom och väntade på oss...=o) Lucky skötte sej jättefint, hon som kan vara lite skyggig, men hon var lugn och fin när hon fick sällskap av Fakir... Men vi såg ut som snögubbar när vi kom tillbaka...
.
Sen var det Luddes tur, som tur va så hade en av tjejerna kommit till stallet och skulle ut på en skrittur med sin ponny. Så jag fick sällskap i mörkret...=o) Vi lyckades dock hitta mest trafik jag någonsin mött därute på den minsta vägen dessutom. Först mötte vi en snöskoter i skogen, Ludde kikade lite nyfiket på den, men gjorde ingenting...duktig! Sen lyckades vi möta 3 bilar på 100 meter, där det är som smalast också, och Luddis pigg som van var satte ju ut rumpan mitt i vägen varje gång, knasbollen. Men det gick ju bra ändå, när han bara får gå på framåt så rätade han ut sej igen..=P
.
Så nu sitter jag däckad framför tvn och väntar på att min älskling ska komma hem...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0