Ännu en dag...

Ja, vad har man gjort idag. Varit lite duktig. Började dagen med att gå en promenad med fjanten. Sen fick kaninburen och kattlådan sej en omgång. Efter det var det frukostdax. Sen skjutsade älsklingen mej till stallet.
.
Mockade och gjorde allt sånt klart, hade tänkt rida före men vi hade hovslagarbesök som skulle verka unghästar då ville jag inte bröta in med min store knas mitt ibland dom.
Så ridningen fick bli sist, men det gjorde iofs inget, fick jag lite sällskap i skogen. Tog samma runda som jag red själv sist, massa pulsande i snö och klättring. Gillar verkligen den rundan, den erbjuder det mesta, klättring både upp och ner, ridning både i skogen och på vägen. Ludde fick för sej nåt knas när vi skulle in i skogen, alltid gått över snövallen innan, men nu skulle han minsann inte över där innan Anima gick över. Sen var det inga problem...knas...
.
Väl tillbaka tänkte jag vara lite duktig och putsa två av sadlarna, snacka om att jag blev förvånad när jag inte hittade min sadeltvål någonstans. Hade den ju när jag rengjorde dom för bara ett litet tag sedan. Men nu var den puts väck. Sånt kan göra mej så irriterad, det är ju säkert jag som har lagt den på ett jättebra ställe och glömt bort det eller har den väl trillat ner någonstans....Typiskt!
.
Raspade Maxen lite, han hade blivit lite ful i framhovarna i tårna. Bättre att ta lite då och då på honom. Sen tog jag bussen hem, jäklar var mörkt det var när jag skulle ner till bussen, kom som en skänk från ovan att mamsen ringde lagom när jag skulle gå från stallet. Inga problem att knata igenom stället där det är skog på båda sidorna om man har någon på andra sidan luren, dock är det lite läskigt när man går där själv och spänner sej och lyssnar på minsta lilla knak från skogen. Kan ju bli nojig för mindre...
.
Tog en lång promenad med Donna när jag kom hem, då nu ligger hon här och sussar gott i sin bädd...=o)
.
Nu ska jag gå upp och krypa ner jämte älsklingen...<3
Natti natti på er!
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0