Vad händer idag....?

Idag är det lite på gång.. Först ska vi väl vakna ordentligt (sitter och halvsovet i soffan med trött valp jämte mej och pojken ligger i sängen och trynar) sen frukost... Har fått dille på apelsinjuice, jag som aldrig brukar dricka det annars... Men nu har jag fått begär efter det... Det är väl att sommaren är i antågande kan jag tänka...
.
Sen ska vi ut till mina pälsklingar och göra fint hos dom...pussa om dom och kika till skruttans sår, hon hade lyckats skrapa upp en bit om kanske 5x5 cm på insidan av höger bakben strax ovanför hasen igår i hagen... Lilla klanthästen, får ju inte gå och bli skadad nu, men ohalt var hon och hoppade med stor lätthet bra bit över metern (mätte inte) med mycket luft emellan på löshoppningen igår...=o) Riktigt bra teknik har hon lill-hästen... Så man kanske skulle satsa på att försöka hoppa henne lite mer än vad jag har gjort hittills.
.
Efter stallet så blir det Borås och minsta i familjen Evmyren ska döpas. Dumle får åka med ner, hade först tänkt lämna honom hos mamma, men vi bestämde att vi tar med honom istället, blir det inte så mycket åkande fram och tillbaka...
.
Så himla gott att ha fått på sommardäcken nu, lämnade in bilen så vi fick bromsbeläggen fixade i fredags också... No more skrapljud...=P Sen ska pärlan bara servas och göras lite småfix med så är vi redo för sommaren...=o)
.
Är så underbart skönt att Luddis är så mycket bättre nu sen Samantha var ute i torsdags, höfterna är så grymt mycket rörligare, fick hoppa av och kolla så han inte var halt eller oregelbunden igår för det kändes så konstigt...skrattade rätt gott åt med själv när jag upptäckte att det var ju bara hans underbart fina vinklade bakben som hade vaknat...=P Han gick jättebra och han hade fått tillbaka sin galopp (nåja, mer kan jobbas på) men ingen mer fyrtakt.. Och han varkade fruktansvärt nöjd själv... Frustade och gjorde en bock följd av en spark när jag fattade en av gångerna..=p Buse!
Ser fram emot nästa torsdag när Samantha kommer igen och ska göra den andra och avslutande behandlingen. Han börjar ju släppa när jag "drar" i muskeln fram på halsen... Nu vrider han huvudet mot mej och lägger mulen och vilar huvudet på min arm/axel och när det gör lite ont biten han tag så ytterst försiktigt i min tröja... men inget mer... sen när spänningen släpper så kommer det en sån härlig lång suck och så slickar han sej om läpparna och tuggar... så nöjd! <3
.
Han börjar nog tycka det är tråkigt utan Lucky, nu när hon går med Anima och Embla... Ska bli skönt när Dexter åker så han får sällskap av Mars..då blir han nog glad igen..=o) han har varit lite elak mot lille Max sista dagarna nu, kört runt på honom och så, och den lille ska ju vila sitt ben. Veterinären skulle förmodligen komma förbi på måndag och kika på honom igen... se om det var blivit nån förbättring...
.
Nehe, dags för lite frukost kanske, magen börjar kurra!
.
Kram Sofia!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0