Luddes behandling, Lucky lite stel och han är saknad...<3

Hemma och mätt i magen nu... blidde lasagne, samma som igår.. så smidigt att bara slänga in i micron så är det färdigt på 8 min...=o) Orkar inte stå och laga mat när jag kommer från stallet vrålhungrig. Måste bli bättre på att få med mej ialla fall en frukt, macka eller yoghurt när jag åker ut och är en hel förmiddag... skäms på mej!
.
Idag har Samantha varit ute och gjort den andra behandlingen på Ludde, och hon hittade verkligen rätt ställe bak vid ländrygger/höften på höger sida... det tyckte han var gott..=o) Sen var det så himla skönt att höra att han var så himla mycket bättre nu idag mot förra veckan, bogarna var i princip helt avslappnade och mjuka i musklerna.. så då har jag gjort rätt med "uppgiften" jag fick av henne förra veckan. Eftersom han verkar gilla det så himla mycket är det något jag ska göra efter varje ridpass...
.
Red Lucky innan Luddes behandling, hon kändes så himla fin i traven, lyfte verkligen fram... men kändes jättestel i bak när jag kom till galoppen, men tror att det kan vara att nu när hon äntligen har flyttat över sin vikt bakåt och inte blir framtung så blir det ganska tungt för hennes bakben på ett sätt som hon inte är van vid... och då orkar hon inte riktigt.. Men det är ju ett tecken på att skoningen och min ridning och träningen av Karin har gjort nytta, för det är ju det vi vill, flytta hennes vikt bakåt och inte få den på framdelen...
.
Ska jogga henne lite försiktigt imorgon och bara låta henne rulla på, kanske ut i skogen en liten runda först som uppvärmning så får jag se hur hon känns. Men ridhusträningen skjuter jag nog upp till söndag, känns onödigt att åka och träna med henne imorgon om hon är lite stel och har lite träningsvärk...
.
Det kändes väldigt konstigt att inte gå och hälsa på Maxen som jag alltid gör när jag kommer till stallet, och att inte mocka hans box, tömma och göra rent hans vattenhink och fylla på den, inte förbereda nåt grov och kraftfoder... Kändes som att det gick alldeles för fort att göra klart allt idag... Han är väldigt saknad den lille plutten...<3
.
Kram Sofia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0