Jag lever...=o)

Idag börjar jag känna mej som en människa igen, skönt att vakna och inte ha halsen helt full med slem och vara helt igensnorad... Så idag blir det ridning...=o) Ludde hade jag ju tänkt klättra igår, men det får bli imorgon istället, jag måste hinna prova sadeln idag eftersom den ska tillbaka imorgon... Eller vänta nu, imorgon är väl första maj, undrar om dom har öppet då...hmm... får kolla på det...
.
Lucky blir det nog en promenad med, antingen uppsuttet eller från backen. Får se, hon kändes fin i början på turen i onsdags, men lite stampig när vi var på väg tillbaka, iofs var hon ganska spänd på tillbaka vägen, sen är hon ju lite öm i framfötterna, ska få sulor nästa skoning... Vet inte hur mycket det kan påverka.. Hon kändes stark och fin i det lilla klättringsarbetet vi gjorde och mycket fin den lilla biten vi travade över fälten... men som sagt, där är det ju mjukare underlag...
.
Det blir Ludde som jag kommer träna på måndag för Karin ialla fall, tycker lill-snuttan ska stå över den också. Vill att hon ska kännas riktigt fräsch innan jag sätter igång ordentligt igen...
.
Igår låg jag hemma och vilade största delen av dagen, Tobbe var i hamnen och grejade och när han kom hem runt fem åkte vi ut till stallet så jag kunde mocka och göra iordning. Dumle-bus var ju naturligtvis med och sprang och lekte i hela tiden... Hästarna fick sej varsin pratstund också, Ludde verkade inte jätte missnöjd över att få en vilodag till, även om han säkert hade uppskattat en tur i skogen... Lucky stod och dåsade i solen och det verkar som att hon och Embla kommer bättre överens, eller att Embla har lugnat ner sej kanske jag ska säga..;)
.
Nehe, om man skulle försöka få i sej lite frukost...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0