Hela långa dagen igår...

Här sitter jag med superont i halsen... har precis tvingat ner lite honungsvatten. Har vaknat tre gånger inatt av att jag haft så mycket slem att jag knappt kunnat andas... usch..=( Får hoppas att det är en sån där variant som ger med sej när man kommit igång lite under dagen...
.
Vädret ser lite halvdant ut idag, men det är utlovat temperaturer över 10 grader. Så det får vi väl hoppas på.
.
Igår var ännu en lång dag, morgonen var dock riktigt lugn och vi åt frukost i lugn och ro och sedan packade jag in betten som jag skulle skicka (hade ju stallrensning för ett tag sedan och hittade flera som var oanvända och en storlek för stora)... Sen var det dags för stallet. Hann lagom mocka och göra iordning innan Sara kom ut, vi åkte en sväng ut till Herr Fagerlung i Tenhult. Fick ett par kort på Sobel också, Luckys pappa... Sara sa exakt så som jag sa första gången jag såg honom... "E den lille pappa till Lucky"...=P Sobel mäter väl max 144 cm över havet.
.
.
.
Han var inte så pratsjuk idag då han hade viktigare saker för sej...(käka)...=P
Men en liten klistund ville han allt ha...
.
Vi fick med oss 4 sadlar hem, + lite andra grejer...=o)
Sen tog vi en snabb sväng förbi Charlies och jag fick med mej en Isabell Werths dressyrsadel som ska provas på Ludde, men jag får nog ta en tum mindre i sisten, den såg enorm ut.. kommer skramla runt som en vante...=P
.
Sen medans Mars fler lite tvättad och iordning gjord inför hoppträningen så masserade jag Ludde och fick på en 45 min promenad, vilket han uppskattade väldigt mycket. Fick nåt tokryck i skogen och skulle busa med mej, men när man väger över 500 kg får man inte göra såna konster...=P Skithäst...<3
.
Lucky fick en välförtjänt vilodag, men hon ska få sej en skrittrunda idag igen.. hon verkar uppskatta viloveckan, dock börjar ju magen redan bli större på henne...hua... men det blir förhoppningsvis bättre igen såfort jag sätter igång henne ordentligt igen..=o)
.
Väl nere på Örks var det lite nya hästar som var med och skulle hoppa så dom vart lite fler, skoj! En kanonfin 5-åring, inte min typ av häst med väldigt snygg att titta på... Den lille gule var med idag också, sen var det nåt som jag tyckte såg ut som en travare...men var jag misstog mej..=P
.
Dumle som hade varit med hela dagen var vid det här laget väldigt trött, men även han fick sej lite träning, kom in en hund som gick fram och tillbaka precis jämte på läktaren så det blev lite träning i att man ska vara tyst och ignorera andra hundar... Han är duktig den lille, fattar fort!
.
Nehe, en kopp honungsvatten till sen kanske man är Fit For Fight igen...
.
Kram Sofia!

Kommentarer
Postat av: Amanda Åberg Jakobsson

har ett 6-årigt sto som e efter sobel :)

2011-06-24 @ 10:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0