Frukost och lite om gårdagen...

Sitter i soffan och försöker övertala mej själv om att en tallrik fil och flingor är bra på morgonen, fasten matlusten är lika med noll... Har varit ute med Dumle nu på morgonen, kommer bli en kanondag idag..Jag ser redan solen sakta resa sej över altanen...
.
Ska ta mej ner till förrådet en sväng under huset och leta reda på lite grejer senare idag...
.
Att magen ska dumma sej så som den gör, fattar inte att den inte vill bli bra... ska bli skönt att komma tillbaka till läkaren, men hinner jag inte få en tid tillräckligt snabbt får det bli Gränna vårdcentral på måndag, eller va det röd dag?, tisdag i så fall...
.
Är så skönt att det är ljusare på kvällarna nu, igår var det ju inte mörkt när jag var ute med Dumle vid strax innan åtta på kvällen... Vi hade mys e.m./kväll här hemma igår...helt underbart att ha Tobbe hemma en fredagskväll. Vi tog även en liten snabbis ner till PirKro och hälsade på... Kul att det har börjat dra igång lite där nere...=) Tyvärr somnade jag innan klockan 22.00, helt utmattad, supertrött. Men så vaknade jag ju tidigt igår morse också...
.
Maxen är mycket bättre i sitt framben nu, går riktigt bra på det, han haltar ju fortfarande, men nu går han ju på benet ordentligt ialla fall. Och han är pigg och glad... rullar sej och kliar sej mot träden... Tror han uppskattar att våren har kommit precis lika mycket som vi gör...=o)
.
Lucky såg iofs inte missnöjd ut hon heller, alldeles full av lera av att ha rullat sej...Ludde stod och halvsov i solen, trött efter dagen... han har blivit stel i vänster sida, men det kan nog bero på en kombination av gammal träningsvärk och att det blev så dumt när jag masserade honom sist, hann ju inte färdigt med vänster sida, aldrig att jag vill avsluta en massage mitt i, men det började bli så stökigt med hästar i stallet så han kunde inte slappna av helt enkelt och ute regnade det...=(
Men såfort jag orkar ska han få massage igen, ska ju försöka massera honom minst en gång i veckan...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0