Fredag ännu en gång..=o)

Sitter och kikar runt lite på nätet och har reprisen av Vampire Diaries i bakrunden... Har legat ute på altanen i ca 30 min i hängmattan med Dumle på magen... Hade tänkt läsa, men blev så trött så där låg vi båda två och halvsov... Längtar tills i sommar när man kan ta mej sej täcke och kudde tidigt på morgonen och gå ut där och lägga sej i solen, sova eller läsa en liten stund...
.
Ludde är så grymt mycket bättre redan idag, lugn och avslappnad var han, hans vickande höfter har kommit tillbaka och han verkade så himla nöjd... stretchade honom och drog i hans muskel som Samantha visade mej igår. Och först var han lite vresig, men sen slappnade han av och lutade mulen mot min arm samtidigt som jag jobbade med hans muskel fram... älskade hästen...<3 Ser fram emot nästa vecka, torsdag närmare bestämt, då är det dags för hans andra och avslutande behandling....
.
Lucky har varit duktig idag också, men trött i värmen... Jättefin i galoppen och tog det lugnt och lyssnade...
.
Vi pratade om att löshoppa imorgon, det vore väl inte fel... tror jag Ludde skulle gilla, bara låga hinder naturligtvis för honom, men samantha sa att bommar, cavaletti och småhinder bara va bra för honom... så det blir nog lite sånt imorgon...=o) Så sparar jag på mej själv också, orkar ju knappt ingenting...
.
Älsklingen är ledig hela helgen, ända till tisdag...underbart att ha honom hemma så mycket, inte ofta vi får hela helger tillsammans...<3 Söndag har jag avsatt som lite "hästledig" dag, ska naturligtvis åka ut och mocka och greja, men ingen annat... Ska se om vi kan ta en liten tur ner till hamnen och gå runt lagunen med Dumle, det var precis lagom sist... helt underbart vackert där nere också...
Tog förresten lite nya bilder idag när jag gick hem + att jag har lite ovisade bilder på Lucky ifrån dagarna.. Kommer ett separat inlägg sen med dom...=o)
.
Den andra unghästen är ju såld nu i stallet så nu ska det flyttas om lite i hagarna till så som dom ska gå i sommar, så redan igår flyttade Lucky till ponnystona Anima och Embla, Anima ska ju inte heller beta iår och Embla vet jag inte riktigt hur det blir med än...
Ialla fall så gick det kanonbra, Anima skrek ett par gånger och vevade i luften, men Lucky bara svävade iväg från henne och idag när jag kom stod dom jämte varandra och betade och var mer än nöjda... Ludde är lite ledsen över att ha blivit av med syrran tillfälligt, men han kommer bli glad sen när han märker vem hans framtida hagkompis kommer att bli... Mars, dom är ju så glada i varandra redan...så dom kommer nog bli glada... Sen ska store Fakiren gå med 1-års hingsten Gangster (Mars o Fakir gick ihop innan och Gangster gick med den nu sålda Dexter). Eftersom Max inte är helt bra i sitt ben ännu så han ska inte släppas vara med när Mars släppt in i hagen. Utan han får gå med shettistoet Quinnie, det kommer han att gilla...=o)
.
Dumle har sveriges ballaste stil när han äter, ligger med en tass på varje sida om matskålen...snacka om latmask..=P
.
Nehe, man kanske skulle sätta igång med maten snart... endast käkar frukost och fikat innan idag...
.
Kram Sofia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0