Åter igen måndag...

Jaha, vad har hänt idag då?  Skulle haft sovmorgon, men vaknade naturligtvis tidigt som vanligt och kunde ju inte somna om, låg ialla fall kvar och hade lite mysmorgon… Sen ner och ut med Dumle, satt framför datorn till klockan 10.00 ungefär, sen tyckte jag att det var dags för frukost. Kikade på film 10.000 BC, sen åkte Tobbe ner till PirKro en sväng och lämnade beställningslista sen var det dags att åka till stallet.

.

Hann mocka och greja, sedan var det dags för dags för Karin-träning. Det var Ludde som fick jobba lite idag. Han var så himla nöjd och glad över att få vara med på lektion, han älskar ju att jobba. Gick riktigt fint i traven, jobbade med öppna och sluta i skritt. Sen galopperade jag igenom honom lite bara några varv mest för att känna av honom, förmodligen var han lite trött efter igår, då var han mjukare. Men det är ju superskillnad på honom…

.

Sen red jag ut en skritt-runda på Lucky tillsammans med Carro och Anima. Red samma runda som igår, men vände lite tidigare idag. Hon verkar uppskatta sin vilovecka med bara skogslullning. Båda fick sin vanliga streching och massage. Nöjda över det!

.

Sen satte jag mej i kvällssolen en liten stund och njöt av dom sista varma strålarna innan det var dags att släppa in hästarna (fick göra det idag då det stod möte på schemat hos dom som äger stallet). Ludde var så go, när jag kom och skulle ta in stod han och kliade Gangster på sidan/rumpan och Gangster sträckte sej så mycket han kunde för att nå Luddes manke…=o)

.

Sen var det dags att gå ner till bussen och åka hem, så nu ligger lilleman däckad på golvet och jag sitter i soffan och undrar vart jag ska ta energi ifrån att laga lite mat, är så himla trött i både ben, fötter och ja, resten av kroppen. Och huvudet också naturligtvis. Men det har varit en bra dag! Så nu väntar jag bara på att min Tobias ska komma hem så att dagen får ett bra slut också…<3

.

Kram Sofia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0