Sjukling fortfarande, jäkla maskin och det tar sej...

Kikar på Wallanden - Kurieren - , är ju lite frälst i Wallander och Beck serierna.
Ligger hemma och vilar, försöker kurera mej till imorgon så jag orkar jobba på fredag... Sen är jag ledig lördag igen och sen jobba på söndag.
.
Stallet tar sej också, inte mycket kvar nu....En vägg, lite målning och sen måste jag ta itu med mellangallerna som ska på emellan tjejerna och göra rent krubborna från förra stället. Dom är ganska äckliga.
.
Sen lovade jag ju er bilder till i tisdags, blivade inga tyvärr.
Har några, men inte så kul iom att det inte blev färdigt..=(
.
Vi var i Värnamo och hämtade en Avant 520 (minigrävare typ), vi hann få ut alla gamla hösilagebalar från logen och gräva ca 1/5 av padocken, sen dog den. Tobbe konstaterade att batteriet var taskigt. Laddade det över natten till onsdag. Men det hjälpte inte, ringde till honom som vi hyrt den av, han tog med sej mekaniker och kom. Dom konstaterade att bränslefintret var helt igensatt. Åkte till en verkstad och köpte nytt. Men icke, konstaterade då att bränslepumpen lagt av. Jäkla otur! Så nu blir det till att hyra en annan, men förmodligen blir det en liten bobcat, nu behöver vi ju inte pallgafflarna längre iom att balarna redan är ute...
.
Så nu har vi ett jättejobb kvar med att städa logen innan vi ska ta hem nytt hö, vägrar ha det nya fräsha jämte det där gamla äcklet...
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0