Äntligen är jag tillbaka!

Äntligen kommer här nu en uppdatering från mej.
.
I torsdags kväll började jag känna att kroppen inte riktigt ville vara med, sedan har jag under fredagen och lördagen varit tidivs helt utslagen, först igår (söndag) kände jag att det började vända.
.
TORSDAG
I torsdags händer det väl inte så mycket mer efter lunchfodringen. Tog in alla hästarna eftersom stallägaren fått förhinder.
.
FREDAG
Vilade mest hela dagen, åkte ut vid lunch och mockade och gjorde klart i stallet. Åkte sedan upp på kvällen och tog in allihopa.
.
LÖRDAG
Utsläpp på morgonen, lunchfodrade, mockade och gjorde stallet, insläpp, kvällsfodring och sedan hem och äntligen sätta sej framför tv´n. Kikade på melodifestivalen, unnade mej faktiskt lite chips o så. Mumma.... Tycker inte rätt låt vann, den var inte dålig, ganska mäktig men inte min smak alls. Däremot låten som blev tvåa var ju katastrofal.... Jag kan lova att min hund kunde bjudit på en bättre föreställning än den där gaphalsen. Lät som en skadeskjuten kråka som bönade och bad att nån skulle göra slut på dena lidanade. Låtarna jag gillade var, Agnes (visserliger låter den som vilken annan poplåt som helst, men bra!). Sarah Down Finer (gör sej bättre på radion, men kanonlåt!). Alcazar (stavning?) Också en bra låt med låter tyvärr precis som föregående åren likadant som alla deras andra låtar. Största favoriten för mej var 1000 miles med Heat! Verkligen kanonbra!!!!
.
SÖNDAG
Åkte och hämtade en ny hösilagebal idag. Lånade kärra av Anna och Staffan (Tack!) och susade över till Kenneth och hämtade den. Kärran var som gjord till våra balar. Passade perfekt!
Var även iväg på ett mycket intressant besök, blev lite att fundera på för både dom och oss. Finns både för och nackdelar.... Får väl se hur det blir.
Passade även på att göra nåt som jag skjutit upp ett par dar som sedan skulle visa sej bli det bästa som har hänt på länge!
Min stackars lille Bull fick på pälsen idag, Pipen, vår hane blev förmodligen tuktad av hans pappa Tigger och förmodligen kom lille Bullen emellan olyckligtvis. Så hans högra öra var helt insmetat i blod i och runt om det. Men efter att ha tvättat rent det lite visade det sej att han hade fått ett jack i örat på en av dom ytliga blodådrorna. Tvättade och fick slut på blödningen och än så länge ser det riktigt fint ut. Börjar det svullna eller vara sej däremot får han åka till farbror doktorn! Ska bli så skönt ska åka och kastrera Pipen vilken dag som helst nu, blir väl till att boka tid idag eller imorgon.
.
MÅNDAG
Och äntligen är vi framme till idag, måndag. Idag har varit en MYCKET bra dag enligt mej. Jag ser ljust på framtiden och längtar redan så att det värker!
Sen har Tobbe och jag varit och kikat runt lite, åkte bl a förbi stuteriet där min första foderhäst är född. Jisses vilken anläggning säger jag bara. Snacka om att dom lever min dröm.... (avis!) Enda skillnaden är att dom föder upp halvblod och inte Knabbisar.
Ska vila en stund nu, har varit mycket tankearbete idag. Ska drömma mej bort lite till gröna sommarängar och långa promenader i skogen, träningar i ridhuset.... Himmel, jag kommer krevera....Hoppas tiden går fort!!!!
.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0