Sovmani idag!

Idag fick pållarna komma ut lite senare än vanligt, var inte i stallet förens 07.22, behövde verkligen sova ut. Men annars känner jag mig mycket piggare än igår, trodde jag skulle kollapsa, huvudet bankade, ljuskänslig, frös så jag skakade trots varmt hemma. Mådde illa. Tänkte för mig själv... Aldrig att jag kommer upp i tid imorgon bitti... Men det gjorde jag, är ju iofs väldigt sällan som jag blir så sjuk att jag inte kommer upp ur sängen. Och vetskapen om att mina små älskade hårbollar står och väntar på sin frukost är ett bra drivmedel.

.

Däremot kapsejsade jag efter frukosten när vi kom hem, sovit i ca 2 timmar och det var jätteskönt. Lilla Mimmi jämte mig.

.

Idag gick det fortare att släppa ut än gårdagen, de 3 som går i "stora hagen" hade förstått att det var ut i hagen de skulle även om inte mina var mej (Ja lille Billy visste ju vart han skulle, inga problem där inte). Igår vet jag inte vad de gick för ryck, Caprise gick till grinöppningen, när Calle inte kom utan irrade runt i "utsläppet" vände hon och sen skulle de gå in i stallet igen tyckte de. Tog en lite stund, men sen var de så rätt håll och på väg ut i hagen, man vill ju inte pusha på dem för mycket heller, risken är ju att de drar rätt igenom utsläppet, det är ju bara band där. Men idag gick dom ut fogligt.

.

Det är så skönt nu när den värsta kylan är borta (för tillfället), fryser inte vattnet i hästarnas vattenbalja i hagen under natten. Och inte inne heller för den delen, fast då får kylan krypa ännu längre ner på termometern.

.

Igår fick jag nytt sällskap vid insläppet, tjejen som äger Callemannen kom ut och grejade och hjälpte till med att få in dem. Caprise gjorde som vanligt och det slutade med att jag även denna dag fick gå och hämta henne... Känns som om detta börjar bli en ful ovana. Även att hon fick vara ute ända tills mina också var inne ville hon inte komma. Stod uppe vid staketkanten till där mina går och kikade. Men igår ledde jag henne inte ända in utan släppte henne en bit innan grinden så kanske hon lär sej att hon ska gå med dom andra in snart. Det är skönt att få in Calle innan mina kommer in, slipper han få långa hästtänder i rumpan stackaren, nu tvekar han inte längre i dörren när han ska in utan trampar glatt in.

.

Jag funderar på om jag ska åka upp till stallet tidigare idag, få mer tid på mig att mocka och göra iordning eller om jag ska åka vid den vanliga tiden, men det blir ju alltid lite stressigt det sista. Tobbe ska ju hjälpa mig att få upp lite grejor på logen som inte behöver stå där nere och ta plats.  Ne, får nog bli tidigare idag.

.

Kram Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0