Söndag....

Idag har det blivit 2 stall på morgonkvisten.... Först där mina kusar står och sedan ut till Hudaryd och släppa ut hästarna i mammas stall.
Jag undvek mycket skickligt att inte få Eddys matrester blandat med gegga från nästan på honom när jag gick ut med honom till hagen. Synd att han ska hosta, harkla sej och nya så mycket, en skitmysig liten häst annars, och kanonvacker att titta på!
.
Var ute och red igår igen, nu är man riktigt på gång igen.... Är väl vårkänslorna som slår till kan jag tänka! Började med Lucky, hon skötte sej fint som vanligt, men fick nåt ryck om att vägen ner mot skogen var jättefarlig och stannade gång på gång, gjorde som jag alltid gjort med henne som unghäst, lät henne stå och kika en liten stund och sedan bad henne gå framåt. Jag hade inte bråttom och vill inte gärna stressa hästarna när dom uppenbarligen är lite spända. Efter en stund konstaterade hon ialla fall att inga monster skulle äta henne upp och knallade snällt vidare. På vägen hem vaknade hon till riktigt och verkade tycka att skritt var en väldigt tråkig och alldeles för slö gångart för henne så vi studsade hem så vackert mellan snödrivorna. Hon blir mer och mer lite sin bror för varje år som går!
.
Sen var det Luddis tur, han skötte sej som vanligt helt exemplariskt och inga problem med honom inte. Även han tyckte att gångarten skritt var lite loj, men fann sej i det ändå.
.
Maxen - den lilla ponnyskrutten rymde 2 ggr ur hagen igen, fråga mej inte varför....Han har aldrig rymt innan. Blir till att sätta ännu mer extra tråd idag. Tyvärr verkar det som om han kryper under vid grinden så det får väl bli att försöka lösa det genom att sätta ett handtag till på nåt sätt, får kika på det idag när dom ska lunchas.
.
Idag är det bara Sanny som skall motioneras, vill tömköra henne och skulle tagit med gjorden från mammas stall, men glömde naturligtvis den...klurar på om han kan övertala Tobbe att åka och hämta den....hmm...kanske kanske.
.
Kram Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0