Ridit med råge....Nu är jag trött!

Skrev ju tidigare att jag var ridsugen... Det har jag nästan botat nu!
.
Började med Lucky, snäll som vanligt efter vila.... Red lite på fältet utanför hagen först och sedan bar det iväg en liten runda över öppna fält. Blåsten gjorde att hon blev piggare och piggare och började se spöken och takta.... Buse! Jag är glad att jag hade huvan på henne, annars hade hon väl varit helt tossig kan jag tänka.
.
Sen var det Luddis tur, sadlade och tränsade, han försökte leka jättefarligt-ska-äta-upp-dej-monster...Det funkade inte.... Matte känner sin Luddis, han skulle aldrig ta sej en tugga av matte med flit. Gick först en liten runda med honom i skogen, vet att det kan bli rodeo annars och eftersom jag var själv i stallet ville jag ju inte chansa. Men sen när jag väl kom tillbaka och hoppade upp var han lugn a lá filbunke.
.
Sen hämtade jag lilla fuxan från hagen och gick samma promenad med henne som jag tagit med Luddis, det gillade hon väldigt mycket. Busade på lite när vi gick första biten och skulle springa ifrån matte. Men sen lunkade hon lyckligt på efter med i skogen. Tyckte nog att promenaden blev för kort, men det verkade som att hon var lika nöjd som jag när vi kom ut från skogen och upp på den mycket ljusare vägen. Hon kanske är lika mörkrädd som matte!?
.
Sen tog jag in alla hästarna eftersom stallägaren fått förhinder. Pysslade om dom lite extra (läs fjäskade) och talade om för dom att de är bäst i världen. Sen åkte en nöjd Fia hem!
.
Så nu har jag duschat och ska alldeles strax gå ner och lägga mej, för imorgon är en ny dag.
.
Kram Sofia

Kommentarer
Postat av: Erika Björklund ♥ This is my life!

Han fick ja tyvärr lämna ifrån mig ! :( (kan vi ta på msn)



Härligt rid dag du haft idag :) Nu ska jag gå och nana. Upp tidigt och köra saker till nya lyan! :)



KRam på dej!

2009-03-20 @ 23:00:16
URL: http://erikabjorklund.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0