Ont, ont, ont, ont!

Hemma igen. Hade tänkt gå hem idag, men det gick bara inte....Tobbe stackarn fick komma och hämta mej. Vetefan vad som är fel, hela vänstra sidan från en bit uinder armhålan hela lungar på framsidan och fram till mitten på kroppen känns som att den blir bombarderad med knivar. Eller som att nån sitter och sticker in fingrar emellan revbenen på mej. Hemskt...Fick sätta mej ner flera gånger i stallet för att det gjorde så ont. Det går bra en stund så då försöker jag göra saker så snabbt som möjligt, sen tar det bara stopp. Får hoppas att det släpper framåt dagen.
.
Ska nog börja åka med mamma upp på morgnarna nu, blir ungefär samma tid varje dag och nu framöver kommer ju inte Tobbe att vara hemma vissa mornar. Är ju en liten försäkran, mamma har ganska lätt för att försova sej, då vet hon att jag väcker henne. Vaknade 06.00 idag också. Så nu är allt tillbaka som vanligt!
.
Fan va nöjd jag är med mitt grovfoder, tänkte åka över med nåt litet till vår "bonde" när säsongen är över, det tycker jag att man gör som avslut och tack för en bra säsong! Vet att han inte säljer till vem som helst, men vi har ju köpt av honom i 6 år snart. Sånt glömer dom inte! Både hö och hösilage har alltid varit kanon från honom. Hästarna har alltid älskat det! Den dan dom skulle lukta lite suspect på det eller tveka att äta skulle jag ta bort det direkt.... Iom att dom alltid ätit glatt av det innan!
.
Tänkte sätta mej och gå igenom lite fakta på www.ensilagenytt.se alltid bra att lära mig mer, fast jag känner att jag nästan skulle behöva en kemist för att förstå en del av grejorna. Det hade inte varit fel att ha det skrivet på lite mer lekmanna mässig nivå.
.
Tänkte ta med min stora favorit SILVERTEJP till stallet idag...(om jag bara hittar rullskrället). Ska märka namn på mina hösilagepåsar. Matbunkarna skiter jag nog i, dom ska ju tydligen inte efterföljas ändå.
.
Ska ta det lugnt och vila idag tror jag, fast egentligen skulle jag behöva klippa band och greja. Måste ringa och be att få loggan till kvarnbyborg också. Så jag hinner få hem klichén.
.
Kram Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0