Mina älskade djur!

Tänk att ett par lurviga tassar, en snäll blick (även en arg ibland), en glad hälsning eller ett lyckligt ögonblick tillsammans med dem kan skänka en människa så löjligt mycket glädje.
.
Jag lever för mina djur, dom är som barn för mej, jag skyddar dom med mitt liv, gör allt för att deras tillvaro ska vara bra!
.
Många tycker att liknelsen vid barn är fånig, men inte för mej.... Dom berikar mitt liv och ger bara gott tillbaka. Jag skulle inte kunna klara mej utan en enda av dom.

Ludde:
Min snart 15-årige valack som jag haft sedan sommaren då han fyllde 9 år. Fick förmånen att ha honom på foder från sommaren 2003 till sommaren 2006. Därefter blev han min! Det har varit mycket blod, svett och tårar, men jag ångrar ingenting med honom!
.
Lucky Star:
Mitt underbart vackra sto! Många som har stått och beundrat och har fått fler än ett erbjudande på henne. Men säljer henne aldrig. Meningen är att hon ska vara en av grundstenarna i min framtida dröm. Föda upp knabstruppers med god hållbarhet och trevligt lynne. Och det rätta knabbislynnet, det har hon verkligen! Träffade Lucky sommaren 2003 första gången då hon bokstavligen försökte äta upp mammas tår (hon hade öppna sandaler på sig.) Hon var då 2 år gammal hon hade inte gjort nånting i livet. Tog henne på prov i ett års tid och köpte henne sedan. Efter lite krångel med bl a en operation när hon var 3 år.
.
Max:
Vår lilla b-ponny, född 1977 och äldre än både dom flesta hästar och ägare i stall vi stått i! Men både humöret och livsgnistan finns kvar och han har förvånat många med sin lekfullhet och sin härliga uppsyn!
Maxen kom till oss som sommarhäst året 2007. Sen har han stannat! Han skrevs över på oss hösten 2007.
.
SunShine Star:
Sanny lärde jag känna på Skattegården under 2008. Tyvärr har denna underbara häst varit med om ganska mycket tråkigheter men är på god väg att åter igen bli en vansinnigt vacker häst! Hon följde med oss till Falskog och efter att hennes ägare inte kunde ha kvar henne fick hon följa med oss tillbaka till Småland. Och redan efter den korta tiden vi haft henne så vet vi redan att det är hos oss hon ska stanna! I framtiden vill jag betäcka henne och har redan hittat en kanonhingst till henne!
.
Donna:
Vår helgalna tik som är blandning mellan Vit herde och Siberian husky. Väldigt atletisk och lättlärd hund. Tog henne på foder 2007 då var hon 13 mån gammal och hade redan varit hos 3 olika hem. Vi köpte henne sommaren 2008.
.
Knodden, Bull, Tigger, Zorro och Toker:
Våra 5 kastrerade pojkar. Knodden eller Åkersborg´s My Line Is Yours som han egentligen heter och Bull Åkersborg´s Ending the Line är mina 2 "rasisar". Dom tillhör rasen Exotic som är en korthårig variant av persern. Dessa 2 raser har min mamma fött upp under MÅNGA år.
Tigger är en ren blandis som vi inte vet nåt om, vi fick honom som 6 månader då vi åkte iväg till ett djurhem efter det att jag läst en artikel om över 30 katter som skulle avlivas om ingen villa ha dom. Dom hade bott i ett hus och levt av varandra, just det VARANDRA! Tigger tillsammans med 3 kattungar följde med oss hem. En av dom kattungarna var Zorro, en svartvit pojke som inte kan ha varit mer än 5-6 veckor när vi hämtade dom. Deras mamma hade inte kunnat gå att hitta. Han är troligen en korning med Norsk skogskatt. Sen har vi Toker, som verkligen lever upp till sitt namn, en STOR pojk som är 75% bengal. Och bengal det är han verkligen.
.
Kaninen:
Sen är det Kalle kanin som kommer från Falskog, ägaren till stallet vi hyrde där hade kaninuppfödning. Vi tog oss an en liten kaninkille då han inte hittade nåt hem till den. Tyvärr blev hans bror kvar....=( Dom kaninerna levde inte under dom bästa förhållandena kan jag meddela!
.
Det var alla som tillhör vår lilla familj!
.
Som jag skrev innan, dom berikar mitt liv varje dag, varje minut, varje sekund. Jag skulle aldrig välja ett liv utan dom!
.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0