Maxen på rymmen, jag höll på att göra en vurpa!

Precis hemkommen från stallet, mockat och tagit in pållarna.
.
Imorgon blir det stora grejor, ska vi testa och släppa ihop dom igen, i en mycket mindre hage än den förra, men den stora är ju helt superblöt nästan hela.... Maxen får stå över första hälsningen och komma ut nån minut senare än dom andra. Han är ju inte skodd och det är halt så det vågar jag inte ge mej på.... Är rädd om våran lille gamling!
.
Får sätta en extra tråd i hela den delen av hagen, lille skrutten rymmer fortfarande, men inte så samma ställe som igår ialla fall. Alltid nåt framsteg. Nä, idag hittade Monika honom stående och käkande på det gamla hösilaget vid gödselstacken.... Hittade hans spår, han hade bara gått rätt ut....
.
Annars idag har det inte hänt sådär jättemycket, jobbat en del, fått en hel del färdigt. Men måste beställa mer band imorgon.
.
Höll på att dra omkull i hagen idag när vi skulle ta in, halkade och fick precis innan jag trillade tag i calles grimma, lagom när jag kommit upprätt halkade jag en gång till, som tur va höll calle precis emot så han höll mej uppe. Men jag har nog aldrig sett en häst göra så stora ögon.... Så ut som att han tänkte "Jisses människa, är du inte nykter eller?".... he he.... Men tur att han stod just där annars hade jag haft ett härligt blåmärke i arslet nu....
.
F r o m nu får ni vänta på den sena kvällsuppdateringen eftersom vi har senare lagt insläppen igen....
.
Nu ska jag gå ut till köket och se vad min sambo kokar ihop för nåt att käka....
.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0