Hemma!

Kom precis innanför dörrn från stallet. Har städat och grejat lite. Tog in mina lite tidigare (eller ja, 17.00 som sagt), det snöade så jäkligt och täckena var genomblöta....=(.... Men tack och lov för bra täcken, ingen blöt igenom. Men gosade ändå in dom i fleecetäcken efter intag. Kollade igenom dom och borstade av det värsta.
.
Njuter varenda gång jag kikar ner mot deras hovar, älskar nyskodda hovar, skulle kunna sko var tredje vecka bara för känslans skull...fast det skulle bli ganska dyrt och onödigt att sko så ofta....
.
Ska åka och kika på ett stall i veckan, kanske redan imorgon.... Hon som ägde det lät jättetrevlig, många stora hagar, bra staket, och det bästa av allt, ridavstånd till ridhus! Nåt som var positivt var att det fanns uteboxar, skulle ju vara kanon för max och ludde som är hostisar... Hmm..undrar om man måste införskaffa dubbla uppsättningar vintertäcken då....*funderar*
.
Imorgon måste jag sätta fart med beställningen till kvarbyborg....Är ju långt kvar till den 28, men jag hatar att göra allt i sista sekunder (som tyvärr ofta händer när det gäller mej). Blir goa pengar!
.
Gillar skarpt Tobbes nya jobb, ger mej chansen att jobba lite för honom igen och han får göra det han älskar! Älskar att se honom i hans rätta element! Ska bli så kul med sommarens stora projekt, han har ju haft den mässan innan och då var dom ju skitnöjda och då var han inte ens fördigutbildad. =) Så jag tror dom hakar på hans offert! Jag ska också jobba den mässan och 1 till som det ser ut nu, man delar ju ut ganska många koppar kaffe och snittar om dan, sen var det visst nån supé på kvällen. Blir väldigt goa pengar det.... Det är inte 2, 3 nollor vi snackar om här!
.
Nehe, ska se vad min älskling kokar ihop i köket!
.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0