Äntligen helg!

Äntligen helg! Iofs är helgen som vilken annan dag som helst för mej förutom att tv-programmen är lite annorlunda upplagda och folk är hemma hela dagen.
.
Igår kom Mats och skodde Ludde och Sanny, verkade också Maxen. Sanny stod helt still och skötte sej exemplariskt. Hon som vart så stirrig innan, iofs har varje skoning blivit bättre, men Mats var en gentleman med henne och tog det lugnt. Han verkade gilla henne, sa att hon påminde i ansiktet om en fullblodsmärr han haft. Och hon verkade också nöjd.
.
Luddis skötte sej bra som vanligt (hade inte väntat mej nåt annat), men han blidde lite lat ett tag och tyckte att han kunde passa på att vila VB när han höll på med HF. Men snäll som han är räckte det att Mats morrade till lite på honom. Känns skönt att ha så smidiga hästar när det kommer till skoningen.
.
Jag ville mest att Mats skulle kika på lille Maxen för att jag var orolig för hans bakhovar, ser ut som att det översta släpper från den understa (dum förklaring, men huvet är trött så det blir inte bättre idag). Men det var absolut ingen fara, hovarna såg kanonfina ut sa han, däremot var det som jag trodde, den lille har satt igång att växa så in i hoppsan nu det sista så det räcker inte att jag håller efter med raspen längre. Han måste verkas ordentligt när han tar dom andra. Innan har det räckt att hovslagaren verkar varannan gång och jag har hållt efter det emellan. Känns som att den ponnyn går bakåt i åldern. Snart kommer han väl åter in i trotsåldern också.
.
Max o Ludde, första gången i samma hage. 2007-04-28

.
Snart ska jag slänga mej i duschen, sen ska vi in till Nässjö och handla lite hade vi tänkt.
Idag blir det en av mina absoluta favoriter....Tacos!! Och lite annat gott till kvällen kanske. (Ser chips och dipp framför mej...mmmm)
.
Idag blir det nog inte så mycket mer tid i stallet än att ut och mocka och göra iordning allt. Hade tänkt pyssla lite, men får ta en långdag i stallet imorgon. Har ju lite att göra där då!
.
Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0