Gekås, Ljungby, eländiga insekter, söndag!

Jäkla mobiltäckning, jag blir tokig, det bara försvinner till och från. 
Så skönt att vara hemma och sussa idag, veckan har varit ganska hård... 
.
I tisdags blev det Gekås som planerat, vi åkte in till Jkpg och hämtade upp våra nya fälgar med sommardäck innan på morgonen. Sen susade vi ner till Ullared. Blev en del shoppande, men mest kläder till Tobbe. Hittade några riktigt snygga tröjor till honom och ett par väldigt snygga jeans. Men det är klart, allt klär en snygging...;D
.
Själv köpte jag ett par jeans, provade min vanliga storlek först, men dom var superstora till mej, sedan provade jag en storlek mindre, men snacka om att jag blev förvånad när även dom var lite vida i midjan. Inte visste jag att jag slimmat mej så fort... Iofs håller jag igång en jäkla massa nu.... Men dom satt skitsnyggt ialla fall...! Hittade även ganska många linnen, bla ett Everest som är perfekt att ha i stallet. Jag blev nöjd med mina fynd!
.
Till kusarna blev det, 
1 lädergjort till Ludde (satt helt perfekt) 
3 schabrak  
Benskydd runt om till Lucky 
Flugspray
2 bett
Stigläder till Sannys sadel
2 flugpannband
Nytt mockhuvud
Grimma till Luddis (han fick ju en del uppkäkade för ett tag sedan)
.
Sen säkert nåt mer som jag glömt. Och sen blev det storpack till Donna och en massa leksaker. Hon va väldigt nöjd och gick själv igenom alla kassar i bilen och när vi kom hem!
.
Sen i onsdags efter det att jag slutat jobba så tog jag bussen till Schenker och när mamma slutat så åkte vi en snabbis till Ikea, sen bar det av mot Ljungby och nya sadeln. Vägen dit gick bra, vi snurrade lite det sista innan vi hittade, men till slut var sadeln betald och vi var på väg hem. Under tiden hade Tobbe varit duktig och städat och tvättat här hemma.
.
Igår jobbade jag i Tenhult och Tobbe i Gränna, åkte efter jobbet ut till stallet och red både Lucky och Ludde i skogen, alla små otäcka flygfän är ju hemska. Ludde blir tokig av dom, igår sparayade jag först med flugmedel, och extra insektskräm där han är extra utsatt, sen la jag på ett flugtäcke över honom, över sadeln. Det hjälpte faktiskt väldigt bra... Han var betydligt lugnare igår, gången innan jag red var han ju heltossig. Men jag förstår honom, stackaren, han har så ont av alla insekter. Dock har vi inte speciellt mycket knott och mygg, mest flugor och blinningar och sånt skit. Men dom får ialla fall vara ifred i hagen. Det är skönt, det enda man ser är att hon slår litegranna med svansarna. Men det är ju alltid värre där det är en massa träd och bröt. 
.
Jag har ju varit lite orolig att det ska bli för varmt för dom i hagen, men har vid olika tider på dagarna kollat vid dom träd som finns i utkanten av hagarna och det finns skugga hela den ljusa delen av dagen...Jätteskönt! Sen att dom galna hästarna väljer att stå mitt i solen och steka sej är ju deras val... knashästar!
.
Och på söndag sker det som jag gått och längtat efter, nu får du inte ånga dej... Då blir jag ledsen... Ska bli så kul, tror vi kommer bo i stallet första tiden...=P
.
Kram Sofia 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0