Goa hästar och snart så kommer den!

Sitter här och käkar äggmacka, sen frukost idag... Sovit länge och är inne på film nr 2...Skönt med såna dagar också.
.
Igår blev det inget renoverat i stallet, det blev ridning istället. Först tog jag mej en liten tur på Sanny, hon har ju haft lite vila nu. Snacka om att det var en häst som var heltänd på att få komma ut i skogen. Hon pratade med mej hela vägen när jag hämtade henne, hela vägen in och grejade som sjutton när jag gjorde iordning henne. Petade och hade sin lilla fuxmule på precis allt...=P... Så himla påhittig, det märks att hon trivs och mår bra nu. När jag skulle tränsa vände hon huvudet mot mej och sänkte det för att jag skulle kunna lägga över tyglarna över huvudet på henne, sen gapade hon så snällt när jag kom med bettet. Pigg ocg glad var hon när jag red. Ville att det skulle gå mycket fortare än vad jag tyckte, men hon håller sej. Sen gjorde hon en skojig grej när jag kom tillbaka, jag satt till för att göra halt, råkade väl sätta mej lite tyngre på ena sittbenet och hon gjorde direkt en perfekt sidförflyttning, riktigt dansade fram... Tyckte väl att äntligen får jag riktiga saker att bita i...=P... Men hon trivs bra i skogen, vi vet ju inte än om hon kommer att hålla för mej än det...Tider får utvisa, och tid är det vi har mest av...
.
Sen var det bus-lucky och Noras tur, Lucky var heltänd och dansade runt, men när vi väl kom iväg så var hon lugn och fin som vanligt.
.
Om jag har tur skickas Maxens sele idag, ska bli så himla kul, har kollat på sel/däckel-underlägg nu på morgonen. Han kommer bli så glad den lille busen, =D
.
Kram Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0