Lördag...

Funderar på om jag ska åka ut till stallet tidigt idag, Tobbe åkte till jobbet för en liten stund sedan. Åker jag senare behöver jag inte ta med Donna, då blir det inte så många timmar innan Tobbe kommer hem, iofs, åker jag tidigare hinner jag med mer i stallet. 
.
Jag tycker ju inte om att stressa när jag är i stallet, älskar att bara gå och smågreja... I veckan har vi hunnit utöka den ena beteshagen till nästan det dubbla, så nu är det inte mycket kvar att stängsla... Skönt! Sen har jag även hunnit med att spärra av den stora hagen som Ludde och Lucky endast använder en del utav, sen har jag även plockat mängder med sten i padocken och lyckats genom jobbet fått nys om gummiflis som vi kanske kan komma över väldigt billigt. Väntar bara på att tjejen som tipsade mej ska smsá ett telefonnummer. Sen har jag låtit syskonen bus gå och beta av vägen ner till padocken i etapper, varför gå med röjsåg när jag har gräsklippare a´la deluxe till förfogande, och dom gör det snyggt. Lämnar endast dom enstaka växter dom inte äter. Som smörblommor tex. Men det gör inget, för dom vill jag ändå dra upp. Ett jäkla ogräs egentligen. Är kanske inte så många som vet att dom kan vara giftiga för hästar....
.
Nästa vecka blir det mer jobb i Tenhult. Tis-tors 10-16 och Lör-sön 13-20. Jag tycker det är gott att öppna, jag är ju där extra tidigt också p g a bussarna. Redan 09.15, så himla mysigt att gå där och greja i lugn och ro. Käka medhavda frullen. 
.
He he, Donna är så trött idag. Hon har blivit så duktig med buss och tåg nu. När jag började åka med henne för 1,5 år sedan så fick jag bära henne på bussen/tåget, sen övertala henne varje steg att röra sej framåt. Hon kröp utmed golvet med utspärrade tassar och flämtade och såg allmänt helstressad ut. Nu går hon på buss/tåg själv, står upp, inget krypande. Flåsar lite och kan gnälla till ibland när vi åker stadsbussarna i Jkpg, men det kan bero på att chaufförerna kör som galningar och det kränger och svänger. 121/122 till och från Gränna är ingenting, hon lägger sej och sover, vaknar till när vi kommer till Jkpg, då vill hon kika på allt folk och likadant i Gränna. Tåg lägger hon sej på golvet och sussar där också. Så skönt, inga panikatacker eller flåsande så man tror att hon ska flåsa ur lungorna... Sen får hon ju göra nåt hon tycker är superkul när vi kommer fram, springa jämte cykeln.... Perfekt träningsmetod för henne. Så himla duktig är hon!!!!
.
Nehe, lite käk kanske...
.
Kram Sofia! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0