Akuten inatt, nya dressyrsadeln underbar!

Här sitter jag med en nacken och axlar/överdelen av ryggen stelt, låst och ömt.... Åkte omkull med cykeln igår (cyklade på en sak som jag inte såg när jag svängde runt en sak), ringde till mamma så kom hon och hämtade mej.... Tobbe kunde tyvärr inte gå från jobbet.... Vi åkte in till akuten då jag var orolig att något hänt med nacken, har ju en gammal whiplash (tror det stavas så) sedan vår bilolycka hösten 2007. När jag kom in satte dom på mej en nackkrage nästan direkt. Kände och klämde överallt, kollade reflexer och nervbanor... Naturligtvis glömde jag att tala om mitt "ryggfel" som sitter i ryggslutet, så han satte 2 fingrar rätt in där, så där gör det väldigt ont idag också....=(
.
Upp till röntgen, inget brutet eller som låg fel ialla fall. Så jag fick åka hem och ska ta det lugnt, har sovit dåligt inatt, vaknade flera gånger, en av gångerna så var händerna alldeles svullna....=(
.
Så idag är det sängliggande läge som gäller, eller sitt/liggande, ligga helt ner blir det för mycket tryck och det gör ont...
.
Ska ut till stallet en snabbis, men mamma får hämta mej från bussen/tåget... även om cykeln hade stått vid station så hade jag inte klarat att cykla ut, och gå är inte att tänka på... Fan, jag som precis fått hem dressyrsadeln, vill ju rida jue!!!!
.
Provred den innan jobbet igår, den låg fint på henne! Och vilken skillnad det blev, jag älskar ju dressyrsadlar! Man kommer åt hästen på ett helt annat sätt och jag har ju sitsen för att sitta snyggt i en också... Snacka om härlig känsla när man kan sitta ner i ökad trav och inte skumpa som en tok i sadeln, det är känsla det!
.
Hoppas bara att jag är bättre tills på tisdag så jag orkar hjälpa till och lasta, men har för mej att hon var snäll sist, inga direkta dumheter, ville bara fundera en stund först!
.
Kram Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0